مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری دومین جشنواره مجازی موسیقی مقامی با عنوان «تار آوا» در خراسان شمالی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲ 11 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، «حسین فرخنده» با اعلام این خبر گفت: این جشنواره در بخش های تک نوازی، گروه نوازی و ویژه  برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که بخش تک نوازی شامل هنرمندان زیر ۲۰ سال، ۲۰ تا ۳۰ سال و سی سال به بالاست، افزود: هنرمندان ۲۰ سال به بالا نیز می توانند در بخش ویژه که شامل تکنوازی همراه با آواز بخشی گری است، شرکت کنند.

«فرخنده» ضمن تاکید بر استفاده از سازهای محلی و مقامی در بخش گروه نوازی، اجرای یک قطعه حداکثر ۷ دقیقه ای با هنرنمایی۳ تا ۶ نفر را از دیگر موارد در نظرگرفته شده برای این بخش عنوان و تصریح کرد: علاقه مندان از هفدهم مهر ماه به مدت یک ماه فرصت دارند تا در این جشنواره شرکت کنند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم چنین به نحوه ارسال آثار به این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: علاقه مندان با ارسال ویدیو اجرای ۳ تا ۵ دقیقه ای می توانند حضور خود را در این جشنواره ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و انجمن موسیقی استان آخر آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد و شاهد کوک شدن ساز  منتخبان این دوره  در حضور داوران و در آیین پایانی «تار آوا» خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار