معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۱۹ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت استان به ارزش ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال صادر شده است
کد خبر: ۱۰۰۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ 13 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،علی اصغر رضازاده اظهار داشت: میزان اشتغال برای ۱۹ پروانه بهره براری صادر شده در بخش صنعت در نیمه نخست امسال ۲۸۰ نفر گزارش شده است.

وی افزود: شمار پروانه های صادر شده در بخش صنعت نسبت به پارسال ۱۵ درصد کاهش دارد اما به لحاظ میزان اشتغال شاهد رشد ۲۷ درصدی هستیم و میزان سرمایه گذاری هم با ۵۷ درصد رشد همراه است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این پروانه های صادر شده بیشتر در صنایع غذایی و شیمایی بوده است.

رضازاده درباره صدور پروانه بهره برداری برای معدن کاران استان گفت: نیمه نخست امسال هشت فقره پروانه بهره بردای با ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش معدن صادر شده است که بیشتر در زمینه سنگ تزیینی، سنگ لاشه و مرمریت بوده است.

 معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در این مدت سه فقره گواهی کشف، سه فقره پروانه اکتشاف و ۱۰ مجوز برداشت مواد معدنی صادر شده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست های  کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اظهار داشت: در این کارگروه،  مشکلات حوزه صنعت و معدن مورد بررسی قرار گرفته و برای حل آن برنامه ریزی می شود که در این زمینه امسال ۱۳ نشست تشکیل شده است که ۴۰ مصوبه داشته است.

وی افزود: تامین مواد اولیه، تامین نقدینگی و یا مشکل با دستگاه های اجرایی از جمله مشکلاتی است که واحدهای تولیدی مطرح کرده اند که حل آن در نشست های تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری شده است.

 معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با اجرایی شدن مصوبه های این کارگروه، شاهد رونق تولید در واحدهای صنعتی و معدنی استان باشیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار