مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:
مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: استان با کمبود پرستار مواجه است و در حالی که نُرم کشوری پرستار به تخت 1.3 تا 1.5 است این رقم در استان 9 دهم است.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ 14 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،رضا فانی با بیان این که مشکل کمبود پرستار کشوری است اظهار کرد: سال گذشته بخش درمان از استخدامی‌های وزرات بهداشت ۱۸۰ نفر سهمیه داشت که ۹۰ نفر آن پرستار بودند و ابلاغ شروع به کار آن ها صادر می شود.

وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی جهت جبران کمبود پرستار به ویژه در زمان پیک به تمدید طرح ۱۰۰ پرستار اقدام کرده است، گفت: با این حال با توجه به این که استان‌های محروم و دانشگاه‌های کوچک دارای ضریب پایین تری هستند درخواست داریم که وزارت بهداشت و سازمان امور استخدامی در زمان برگزاری آزمون ها سهمیه بیشتری را به دانشگاه های کوچک تر بدهند تا تعادل شاخص نیروی انسانی در همه دانشگاه ها به یک سطح برسد.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درباره افزایش اضافه کاری در بیمارستان‌ها بیان کرد: بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد نیروی پرستاری در بیمارستان‌ها را پرستاران خانم تشکیل می‌دهند؛ آنها وظایفی از جمله مادری و همسری را نیز به عهده دارند.  

وی با بیان این که نبود نیروی کافی باعث می شود بیمارستان‌ها اضافه کاری و شیفت های طولانی مدت برای پرستاران در نظر بگیرند ادامه داد: این موضوع علاوه بر اینکه برای تمام پرستاران آسیب زننده است برای پرستاران خانم به مراتب آسیب بیشتری دارد و باعث ایجاد فرسودگی و مشکلات خانوادگی می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت مراجع ذیصلاح برای استخدام بیشتر پرستاران بتوان فرآیند خدمات رسانی در استان را ارتقا بخشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار