امام جمعه بجنورد:
امام جمعه بجنورد با اشاره به حوادث افغانستان، گفت:استکبار به دنبال ایجاد جنگ شیعه و سنی و کشاندن ایران به گرداب افغانستان است؛ لذا باید مردم دو کشور هوشیار باشند
کد خبر: ۱۰۰۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶ 15 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی این شهر برگزار شد، با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) دو دغدغه بسیار مهم داشت، اظهار کرد: دغدغه نخست این امام همام موضوع فرهنگ اهل‌بیت (ع) و مذهب تشیع و اسلام ناب بود که باید بعد از وی ادامه می‌یافت.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: در طول ۲۶۰ سال که ائمه (ع) یکی پس از دیگری امامت را به عهده گرفتند تلاش کردند فرهنگ ناب اسلام را ترویج دهند که در این راستا همه ائمه در بیان معارف بلند دینی، تفسیر قرآن و تربیت شاگردان تلاش‌های فراوانی داشتند تا حقیقت دین تحریف نشده و از بین نرود.

وی افزود: دغدغه دیگر امام حسن عسکری (ع) خنثی کردن نقشه دشمن برای به شهادت رساندن مهدی موعود (عج) بود؛ زیرا دشمنان می‌دانستند منجی از نسل امام حسن عسکری (ع) است.

جبهه استکبار در پی کشاندن ایران به گرداب افغانستان است

حجت الاسلام نوری در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن حمله تروریستی به نمازگزاران در مسجد شیعیان ولایت قندوز در شمال افغانستان که در پی آن جمع زیادی از نمازگزاران جمعه به شهادت رسیده و زخمی شدند، گفت: اگرچه داعش مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفته؛ اما عامل اصلی این جنایت مرگبار نظام استکباری است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان داشت: ملت‌های مسلمان بدانند دشمن ما بیدار بوده و همیشه در حال فتنه‌انگیزی و فتنه‌گری برای نابود کردن مسلمانان، از بین بردن اعتقادات مردم و ایجاد اختلاف و به جان هم انداختن شیعه و سنی است.

وی اضافه کرد: نظام استکباری با این‌گونه اقدامات در پی شعله‌ور کردن جنگ شیعه و سنی و کشاندن ایران اسلامی به گرداب افغانستان و جنگ بین دو کشور است؛ ازاین‌رو هم ملت ما و هم مردم افغانستان باید بیدار و هوشیار باشند.

بزرگ‌نمایی اختلاف شیعه و سنی بازی در زمین دشمن است

حجت الاسلام نوری با تبریک هفته وحدت و اعیاد ماه ربیع‌الاول، بیان کرد: امام خمینی (ره) از اختلافی که در تاریخ ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) بین شیعه و سنی وجود داشت، به نحو احسن استفاده و آن را تبدیل به فرصتی برای وحدت بین شیعه و سنی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: همه مسلمانان باید در کنار هم برای مبارزه با دشمن مشترک متحد و منسجم باشند؛ زیرا ما مبانی مشترک فراوانی داریم و باید با تکیه بر این مشترکات، در برابر دشمن مشترک خود بایستیم.

وی در انتها بر اتحاد، همدلی و همکاری گروه‌های مختلف موجود در کشور تأکید کرد و گفت: در شرایطی که مسائل مهمی از قبیل خشک‌سالی، کرونا، مشکلات اقتصادی و… مردم و جامعه ما را آزار می‌دهد همه گروه‌های موجود در درون نظام باید دست‌به‌دست هم داده و بدون توهین و تخریب، به یکدیگر کمک کرده تا از وضعیت موجود به‌سلامت عبور کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار