رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال میزان صادرات پتروشیمی خراسان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزش بیش از ۲.۵ برابر و از نظر وزنی نیز حدود ۴۰ درصد افزایش داشت.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ 17 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حسین حاج بگلو اظهار اشت: امسال ۸۰.۶ درصد از ارزش صادرات استان مربوط به پتروشیمی بوده و در این مدت ١٤٨ هزار تن محصول پتروشیمی خراسان به ارزش ۵۸.۳ میلیون دلار صادر شده است.

وی تصریح کرد: نیمه نخست امسال ۱۴۲.۷ هزار تن اوره تولیدی پتروشیمی خراسان به ارزش ۴۷.۵ میلیون دلار صادر شده است که بیشترین سهم را در میان محصولات پتروشیمی دارد، همچنین در این مدت آمونیاک به ارزش ١٨ میلیون دلار، ملامین به ارزش بیش از ۶ میلیون دلار  صادر شده است.

۱۸.۳ درصد صادرات مربوط به بخش صنعت

حاج بگلو با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۸.۳ درصد از صادرات کالای استان مربوط به کالاهای بخش صنعت است گفت: در این مدت ۶۵.۷ هزار تن کالای بخش صنعت به ارزش ۱۳.۳میلیون دلار صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: میزان صادرات کالاهای صنعتی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ١١٨ درصد و از نظر وزنی ٢٨٨ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال محصولات فولادی به ارزش ۶.۵ میلیون دلار و وزن ۱۰.۹ هزار تن، شمش آلومینیوم به ارزش ۴.۲ میلیون دلار و وزن ٢ هزار تن، سیمان به ارزش ۱.۱ میلیون دلار و وزن ۵۰.۶ هزار تن از استان صادر شده است.

حاج بگلو درباره صادرات بخش کشاورزی و صنایع غذایی گفت: امسال ۱.۵ هزار تن محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به ارزش ۸۰۰ هزار دلار از استان صادر شده است این رقم ۱.۱ درصد از کل صادرات را به خودش اختصاص داده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: میزان صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی استان در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ٨٤ درصد و از نظر وزنی ۸۶ درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار