امام جمعه بجنورد
امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه مسلمانان دشمنی مشترک دارند، گفت: جبهه استکبار منطقه را ناامن کرده تا به ملت‌های مسلمان اعم از شیعه و سنی ضربه بزند.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ 19 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری صبح سه شنبه در همایش وحدت علما و اساتید شیعه و سنی خراسان شمالی که در دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: دفتر تقریب مذاهب که در دانشگاه آزاد ایجاد شده اقدام خوبی است و باید از این طریق منافذ تفرقه بسته شود.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه دانشگاه می‌تواند جلوی اختلاف را بگیرد، گفت: دانشگاه‌ها باید نگاه تقریب و وحدت داشته باشند و در این مسیر حرکت کنند.

وی با اشاره به راه اندازی دانشگاه ادیان و مذاهب نیز افزود: باید فضا در این محل برای مباحثه و تعلیم موضوعات این چنینی فراهم باشد و در این راستا از اساتید نیز بهره گرفت.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: وحدت اسلامی یک وحدت اعتقادی است و به عنوان واجب شرعی قلمداد می‌شود لذا تفرقه حرام شرعی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان داشت: تفرقه افساد فی‌الارض است زیرا موجب نزاع، ترور و نابودی نسل می‌شود.

وی با اشاره به برخی اختلافات فقهی شیعیان و اهل تسنن، افزود: اختلافاتی در دیدگاه‌های فقهی وجود دارد که منشأ گفتمان‌های علمی دارد؛ این مسئله با درگیری و نزاع همخوانی ندارد.

حجت الاسلام نوری در ادامه به وجود دشمن مشترک بین شیعیان و اهل تسنن اشاره داشت و گفت: حدود یک میلیارد نفر مسلمان در جهان هستند اما صهیونیست‌ها با ۵ میلیون نفر ظلم و کودک کشی کرده و مسلمانان را آواره می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: جبهه استکبار منطقه را ناامن کرده تا به ملت‌های مسلمان اعم از شیعه و سنی ضربه بزند.

وی افزود: اسلام دین منطق، مباحثه و استدلال است و با جنگ و خونریزی مخالف بوده لذا باید بدانیم با دوستان و دشمنان به چه نحوی برخورد کنیم.

حجت الاسلام نوری بیان داشت: اما اکنون که جبهه استکبار علناً با ما دشمنی کرده و به دنبال جنگ و ترور و فتنه است، باید با او مقابله کرد و لازمه‌ای این مبارزه وحدت است.

امام جمعه بجنورد در انتها گفت: طبق دستورات دینی توهین حرام است و باید به دنبال وحدت باشیم و اکنون شیعیان و اهل تسنن به ندای وحدت لبیک گفته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار