معاون توسعه تجارت سازمان صمت استان:
 معاون توسعه تجارت سازمان صمت خراسان شمالی از رفع تعلیق کارت بازرگانی چهار صادرکننده این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰ 20 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی ،مهرداد داودزاده گفت: در خراسان شمالی ۵۲ متعهد ارزی داریم که ۱۹ متعهد ارزی صاحبان واحدهای تولیدی و ۳۲ متعهد ارزی دیگر نیز اشخاص حقیقی و حقوقی صادرکننده استان بودند.

وی افزود: بدهی ارزی آنان به بانک مرکزی ۲۳۶ میلیون یورو بود که با پیگیری های انجام شده تا بیست و سوم شهریور ماه امسال بیش از ۲۵۳ میلیون یورو تعهد ارزی آنان با بانک مرکزی انجام شد و کارت بازرگانی چهار نفر از تجار از حالت تعلیق خارج شد.

داودزاده در ارتباط با رفع تعهد ارزی اتحادیه های مرزنشین نیز اظهارکرد: اتحادیه های مرزنشین نیز مشمول طرح رفع تعهدات ارزی بودند اما با پیگیری های انجام شده طی چند ماه گذشته اجرای این طرح از سوی این اتحادیه ها ملغا شد و آن ها نیازی به رفع تعهد ارزی ندارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارت بازرگانی هیچ یک از اتحادیه های مرزنشین لغو نشده است اما اتحادیه های مرزی بودند در طی اجرای این طرح به عنوان بدهکار ارزی شناخته شده و رفع تعهد ارزی نکرده اند و با لغو شدن این طرح برای آن ها، آن ها دیگر نیازی به رفع تعهد ارزی ندارند.

معاون توسعه تجارت سازمان صمت خراسان شمالی در ادامه به زیرساخت های صادراتی در این استان اشاره کرد و گفت: زیرساخت های صادراتی در این استان ضعیف است.

وی تصریح کرد: فعالیت صادرات در استان با مشکلاتی از جمله فقدان زیرساخت های ریلی و هوایی برای حمل کالا همچنین سردخانه ها و واحدهای بسته بندی و سرتینگ مواجه است.

داودزاده افزود: این وضعیت توان رقابتی صادرکنندگان استان را در مقایسه با صادرکنندگان سایر استان کاهش داده است.

وی گفت: خراسان شمالی در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته تا ۱۱۱ درصد رشد صادراتی و تا ۳۰۰ برابر نیز افزایش واردات داشته است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در سال ۹۹، درآمدزایی صادراتی برای خراسان شمالی ۴۵ میلیون دلار تعیین شده بود که استان در سال گذشته توانست بیش از ۹۰ میلیون دلار صادرات کالا انجام دهد.

داودزاده افزود: خراسان شمالی طی شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته در زمینه ارزش صادراتی ۱۱۱ درصد و در زمینه وزن کالاهای صادر شده نیز ۵۳ درصد رشد داشته است.

وی به واردات کالا به استان نیز اشاره و در این باره اظهار کرد: طی نیمه نخست امسال ۲۱ میلیون دلار کالا به وزن ۱۱ هزار تن به استان وارد شد.

معاون توسعه تجارت سازمان صمت خراسان شمالی توضیح داد: در نیمه نخست سال گذشته ۲۲ میلیون دلار کالا به وزن دو هزار و ۶۰۰ تن به استان وارد شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار