مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال صنایع کوچک و کنسرسیوم‌های فرش و آبنبات استان ۸۰۰ هزار یورو کالا صادر کردند که پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال افزایش چشمگیری داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ 21 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،سیاوش وحدت اظهار داشت: ۶۰۰ هزار یورو از این صادرات مربوط به صنایع کوچک و ۲۰۰ هزار یورو نیز میزان صادرات کنسرسیوم های آبنبات و فرش استان بود.

وی از جذب سرمایه گذار خارجی نیز در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این سرمایه گذار در یکی از واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی ۲۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری کرده است.

شناسایی واحدهای مستعد دانش بنیان شدن  

وحدت از شناسایی پنج واحد مستعد برای دانش بنیان شدن در سال جاری خبر داد و افزود: افزون بر این ۲ واحد مستقر در شهرک های صنعتی استان نیز امسال دانش بنیان شده اند.

وی با بیان این که مشوق های ویژه ای نیز به واحدهای صنعتی دانش بنیان تعلق می گیرد افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان، مخترعان و شتابدهنده‌های فناوری از ۱۰ درصد مشوق نسبت به کل قرارداد حقوق انتفاع برخوردار می شوند. علاوه بر این می‌توانند قدرالسهم بخش نقدی موضوع قرارداد خود را در مناطق توسعه یافته به میزان ۲۰ درصد و در مناطق کمتر توسعه یافته به میزان ۱۰ درصد پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با اشاره به نقش موثری که نمایشگاه ها در توسعه و ارتقای واحدهای صنعتی دارند خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با حمایت از ۲۰ واحد صنعتی زمینه حضور آن ها را در نمایشگاه های داخلی و خارجی فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار