رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی خراسان شمالی گفت: طرح سرشماری آزمايشی ثبتی در شهر بجنورد از اول آبان ماه آغاز می شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 21 October 2021
به گزارش تابناک خراسان شمالی،حسن پارسی پور، رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی خراسان شمالی اظهار کرد: طرح سرشماری آزمايشی ثبتی در استان های اصفهان، آذربايجان غربي، خراسان شمالی، خوزستان و همدان اجرا می شود.

پارسی پور گفت: در اين طرح آزمايشی، منطقه يك شهر بجنورد تحت پوشش طرح سرشماری قرار مي گيرد.

وی در ادامه عنوان کرد: اين طرح كه به شيوه سنتی اجرا می شود، ۶۲ نفر از آمارگيران با مراجعه به منازل شهروندان، اطلاعات و داده ها را ثبت می كنند.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی خراسان شمالی خاطرنشان كرد: آمارگيران آموزش های لازم را برای اجرای اين طرح فرا گرفته اند.

وی افزود: شهروندان در طول ۲۰ روز از اجراي اين طرح با آمارگيران همكاري لازم را داشته باشند.

پارسی پور همچنین بیان کرد: اكنون دستگاه های مختلف بانك اطلاعاتی از جامعه هدف را در دست دارند كه برای دستيابی به اطلاعات منسجم نياز است تا اين داده ها به صورت متمركز تهيه شود.

وي با بيان اينكه سرشماری نفوس و مسكن هر ۱۰ سال يك بار انجام می شود، بیان کرد: در تلاش هستیم تا اجرای طرح سرشماری نفوس و مسكن به شيوه غير سنتی انجام شود که اجرای اين طرح آزمايشی در راستای ايجاد آمادگی برای سرشماری امار نفوس و مسکن سال ۱۴۰۵، صحت‌سنجی داده‌های موجود در دستگاه‌های اجرايی و داده‌های ميدانی است.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی خراسان شمالی افزود: بر اين اساس، اطلاعات به دست آمده در اين طرح آزمايشی، با توجه به بانك‌های داده دستگاه‌های اجرايی مختلف، صحت‌سنجی می شوند تا ميزان پوشش آمار و اطلاعات بانك های اطلاعاتی دستگاه های بدون اجراي عمليات ميدانی مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار