مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: نیمه نخست امسال، ۶۱ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال معادل ۶۹ درصد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان خراسان شمالی جذب شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 24 October 2021


به گزارش تابناک خراسان شمالی،حسن ایزانلو اظهار داشت: این تسهیلات بابت خرید تراکتور، کمباین و سایر ماشین آلات و ادوات کشاورزی به کشاورزان پرداخت شده است که ۳۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه ماشین آلات خریداری شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال میزان تسهیلات و معرفی به بانک برای نوسازی و خرید ماشین آلات در این شهرستان، ۲۰ نفر به مبلغ ۱۰۸ میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال معادل ۱۲۳ درصد بوده است.
ایزانلو اضافه کرد: نوسازی ماشین آلات کشاورزی در فرایند کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی و همچنین در گذر از کشاورزی سنتی به مدرن بسیار مهم و تاثیر گذار است که باید همین روند ادامه داشته باشد زیرا موجب تقویت ضریب و درجه  مکانیزاسیون باعث کاهش هزینه‌ها، افزایش تولید و بهره وری در بخش کشاورزی می شود.
مدیر جهاد کشاوزی شیروان با بیان اینکه یکی از فاکتورهای مهم در افزایش بهره وری و رونق تولید استفاده هر چه بیشتر از منابع، عوامل تولید و همچنین توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی است، گفت: نوسازی ماشین آلات کشاورزی و افزایش ضریب مکانیزاسیون یکی از راهبردهای اصلی جهاد کشاورزی  است.
به گفته ایزانلو اکنون ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان شیروان به ۱.۶ اسب بخار در هکتار رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار