مدیر روابط عمومی محیط زیست خراسان شمالی:
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: روند ابتلای وحوش منطقه سالوک شهرستان اسفراین به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک کاهشی شده است اما همچنان شاهد تلفات حیوانات هستیم.
کد خبر: ۱۰۰۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 24 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حسن پهلوان اظهار داشت: آمار لاشه های شناسایی شده از وحوش تلف شده روند رو به کاهش دارد به طوری که در ۷۲ ساعت گذشته لاشه یک راس بزغاله در منطقه شناسایی شده است.

وی افزود: هنوز نمی توان گفت که بیماری به طور کامل از بین رفته است، بر این اساس پایش ها و اقدامات پیشگیرانه برای مهار طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شمار تلفات حیات وحش ناشی از ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه سالوک شهرستان اسفراین به ۲۸ راس رسیده است.

پهلوان با بیان اینکه بیشترین تلفات ناشی از این بیماری مربوط به بزغاله ها است گفت: تلفات ناشی از طاعون جز منطقه سالوک در جای دیگر گزارش نشده است.

وی درباره اثرات خشکسالی بر شیوع بیماری در حیات وحش اظهار داشت: در سال های خشکسالی حیوان به لحاظ جسمی ضعیف می شود از این رو تلاش داریم تا تغذیه دستی وحوش در مناطق مختلف انجام شده است، البته در این زمینه با کمبود اعتبار روبه رو هستیم و در حال رایزنی برای تامین اعتبار از استانداری هستیم.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تغذیه دستی حیات وحش با توجه به مناسب بودن وضعیت تولید علوفه در مراتع و نیز نزدیک شدن فصل سرما ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار