وی با بیان اینکه توجه به وضعیت کشاورزی و دامپروری در خراسان شمالی بسیار مورد اهمیت است، اظهار کرد: جمعیت زیادی در استان از حوزه کشاورزی و دامپروری ارتزاق می‌کنند اما مشکلات بسیاری در این حوزه وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

پاکمهر با اشاره به اینکه انتقال آب دریای عمان به استان از مطالبات مردم استان است، تصریح کرد: در خراسان شمالی ۳۰۰ روستای دارای تنش آبی وجود دارد و دشت‌های ممنوعه در استان نیز بسیار زیاد است که نشان دهنده اهمیت انتقال آب دریای عمان به استان است.

نماینده مردم بجنورد، مانه وسملقان، رازو جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جذب سرمایه‌گذار و توسعه استان نیازمند توسعه راه‌های ارتباطی است و از همین جهت اجرای راه آهن گرگان، بجنورد، مشهد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اجرای فاز دوم پتروشیمی، تصریح کرد: راه‌اندازی کارخانه سیمان سمنگان با توجه به اینکه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از منابع آستان قدس است، برای استان اهمیت بسیاری دارد و در اشتغال‌زایی استان نقش بسزایی دارد.

پاکمهر با اشاره به لزوم افزایش سهمیه مسکن محرومین به خراسان شمالی، تأکید کرد: استان‌های محروم نیازمند افزایش سهمیه مسکن محرومین در حوزه شهری و روستایی هستند و در سال گذشته سهمیه استان سه هزار واحد بوده است که براساس نیازهای استان این تعداد اندک است و باید افزایش پیدا کند./ایسنا