بخشدار جرگلان شهرستان مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی گفت: با وجود گازرسانی به بسیاری از روستاهای این بخش هنوز ۳۱۰ خانوار روستایی به دلیل خارج بودن از محدوده طرح هادی، گاز ندارند.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ 28 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،پولاد نجاهی اظهار داشت: از  ۳۱۰ خانوار محروم روستایی، ۱۱۰ خانوار در اطراف شهر یکه سعود سکونت دارند که امکان الحاق آنها به این شهر وجود ندارد زیرا که در سال های گذشته با توجه پراکندگی روستایی این بخش، به اندازه کافی به وسعت این شهر افزوده شده است.

وی افزود: همچنین ۶۰ خانوار دیگر نیز در روستای دویدوخ و دیگر روستاهای بخش مرزی قرار دارند که مشکل بیشتر این خانوارها، سکونت در خارج از طرح هادی روستایی است.

نجاهی با بیان اینکه فرمانداری این شهرستان مرزی در حال پیگیری برای رفع مشکل این خانوارها است، تصریح کرد: با توجه به قانون در حال حاضر گازرسانی به این خانوارها مشروط به ملی نبودن محل سکونت و استعلام از دستگاه های اجرایی مربوطه است و از سوی دیگر گازرسانی به مناطق خارج از طرح هادی باید با هزینه های شخصی صورت گیرد.

وی یادآور شد: در این میان برخی از خانوارهای روستایی علیرغم اتصال به شبکه گاز، هنوز نتوانسته اند از این خدمات برخوردار شوند، که این امر نیازمند همیاری و مساعدت نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار