معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: انتخابات شورای دانش‌آموزی استان روز چهارشنبه در ۲ هزار مدرسه برگزار شد که دانش آموزان تمامی مقاطع بجز پایه اول و دوم ابتدایی در این رویداد شرکت کردند.
کد خبر: ۱۰۰۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷ 10 November 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمد عقیقی اظهار داشت: انتخاب اعضای اصلی و علی البدل شوراهای دانش‌آموزی در مدارس بر اساس شیوه‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای دانش‌آموزی بستگی به تعداد دانش آموزان مدرسه داشته و درمدارس ابتدایی تا ۱۰۰نفر دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و ۲نفر عضوعلی البدل ، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ نفر دانش‌آموز هفت نفر اصلی و ۲نفر عضو علی البدل و از  ۱۵۱ نفر دانش‌آموز به بالا ۹نفر اصلی و ۲نفر عضو علی البدل انتخاب می‌شوند.

وی گفت :تعداد اعضای شورای دانش‌آموزی در مدارس متوسطه اول و دوم متناسب با تعداد دانش‌آموزان همان مدرسه خواهد بود، بدین ترتیب که در مدارس تا جمعیت ۲۵۰ دانش آموز پنج نفر اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل و ۲۵۰ تا ۳۵۰ دانش‌آموز هفت نفر اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل و از ۳۵۰ تا ۵۵۰ دانش‌آموز ۹ نفر اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل و از ۵۵۰ به بالا ۱۱ نفر به عنوان اعضای اصلی و ۲نفر عضو علی البدل انتخاب می‌شوند.

وی در ادامه گفت: در تمامی مدارس استان که حضوری هستند این انتخابات برگزار شد و  دیگر مدارسی که هنوز شرایط بازگشایی موثر نشده است پس از حضوری شدن تا پایان آبانماه نسبت به برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی اقدام خواهند کرد. 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: استقبال دانش آموزان بسیار پرنشاط بود. 

عقیقی اظهار داشت: ثبت نام و احراز صلاحیت داوطلبان در انتخابات از دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ تا چهارشنبه ۱۲ آبان ماه انجام شد و به مدت پنج روز کاندیدا ها نسبت به بیان نظرات و دیدگاه های خود تبلیغات لازم را انجام دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار