‍ مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نشست خبری:
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، با اشاره به اینکه حذف و یا کم توجهی به مخابرات در فرایند توسعه ICT، حذف سرمایه مردم است، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران، تنها شرکتی است که در ارائه خدمات گزینشی عمل نکرده و در تمام پهنه جغرافیایی کشور خدمات رسانی می کند.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ 20 November 2021

‍ 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،سلطانی در این نشست ، با اشاره به اینکه شرکت‌های مادر مخابراتی در تمام دنیا قدمت و اهمیت زیادی دارند و همچنین سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه این شرکت‌ها انجام شده است، بیان داشت: جهت توسعه تمام امور نیز از سرمایه مردم هزینه شده است. اگر مخابرات در توسعه اینترنت ثابت حذف شود، سرمایه مردمی که طی ۵۰ سال توسعه پیدا کرده است، بدون استفاده خواهد شد و این به نفع مردم نیست.

وی ادامه داد: بهتر است در این مورد ما از الگوی استاندارد بین‌المللی استفاده کنیم و می‌توانیم در توسعه ارتباطات ثابت موفق شویم. نیاز نیست هیچ بازنگری را در توسعه حذف یا کمرنگ کنیم.

سلطانی درباره میزان سرمایه گذاری برای سرعت گرفتن توسعه مخابرات نیز اظهار داشت : سرمایه گذاری در شرکت مخابرات و اپراتورها الزامی است ، اما تا زمانی که سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان برای این کار صرف نشود، نمی‌توان جهش قابل لمسی را مشاهد کرد. اگر در بخش ثابت حدود ۶ هزار میلیارد سرمایه گذاری داشته باشیم باعث جهش می‌شویم، اما سرمایه گذاری کمتر از این مقدار، توسعه محسوسی را رقم نخواهد زد.

ایشان درباره بهای تمام شده میزان تعرفه تلفن ثابت در شورای رقابت، افزود: پس از گذشت ۹ ماه از بررسی شورای رقابت، ۲ بخش تعرفه ثابت و متغیر برای مخابرات در نظر گرفته شده که در رگولاتوری در دست بررسی است.

سلطانی افزود: بیش از ۵ ماه از ابلاغیه شورای رقابت گذشته و سازمان تنظیم باید این ابلاغیه را تایید کند تا عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات تاکید کرد: اکنون هر فرد به ازای کارکرد خود مبلغ دقیقه ای ۴۵ ریال پرداخت می کند اما مساله مهم دیگر نگهداری خط است. پس از بررسی صورت‌های مالی سال ۹۹ مشخص شد هزینه تمام شده برای نگهداری خط تلفن در هر ماه ۲۱ هزار تومان است.

سلطانی خاطرنشان کرد: برای متعادل نگه داشتن قیمت‌ها پیشنهاد کردیم که از روستاها مبلغ کمتری دریافت کنیم تا میانگین آن حدود ۱۶هزار تومان شود. اگر این اتفاق رخ دهد و این تعرفه پرداخت شود ما از نظر هزینه‌ها سر به سر می‌شویم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار