استاندار خراسان شمالی :
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه مردم استان باید مطالبه‌گر باشند، گفت: اگر این روحیه در بین مردم این خطه تقویت شود راه توسعه نیز هموارتر می شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸ 21 November 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی روز یکشنبه در مراسم تقدیر از کارمندان بسیجی استان اظهار اشت: عمر خدمتگزاری مسوولان کوتاه و هر چند سال پست های اداری تغییر می کند و این مطالبه مرمی است که باید تقویت شود تا مسوولان به این خواسته ها رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه مطالبه گری باید در چارچوب قانون و منطقی باشد، تصریح کرد: هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر مطالبه منطقی را ندارد و این شاخصه مهم باید از درون مردم برخیزد.

استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: صدای افرادی که می دانند در استان شنیده نمی شود و این افراد باید بدانند که به خوبی فریاد بزنند و مطالبات به حق خود را بیان کنند.

وی فعالیت بخش خصوصی در خراسان شمالی را از عوامل توسعه استان بیان کرد و افزود: توسعه چیزی جزو فعالیت بخش خصوصی نیست و باید فضا برای فعالیت بخش خصوصی در این استان فراهم شود.

شجاعی گفت: متوسط بیمه اجتماعی در خراسان شمالی ۳۵ درصد است و تنها ۳۲۰ واحد تولیدی فعال هستند، این در حالی است که یکی از شهرستان های کم جمعیت استان اصفهان دارای یکهزار و ۵۰۰ واحد صنعتی است.

وی بیان کرد: اگر سرمایه گذار وارد استان می شود باید با نگاه اشتغالزایی از آن استقبال کرد و اینکه از کجا آمده و عضو چه طیفی است، سرمایه گذار را فراری ندهیم.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: دولت وظیفه تکمیل زیرساخت ها را ایجاد می کند و این سرمایه گذار بواسطه بخش خصوصی است که اقتصاد را رونق می دهد.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی خراسان شمالی متناسب با ظرفیت های استان نیست، افزود: چرخش مالی بانک های خراسان جنوبی ۹۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که این شاخص در خراسان شمالی هشت هزار میلیارد تومان است.

شجاعی گفت: ۲۲ هزار میلیارد تومان در سه سال گذشته در خراسان شمالی سرمایه گذاری شده است و تلاش می شود تا فعالیت بخش خصوصی در استان پررنگ شود.

جایگاه مردمی بودن بسیج

استاندار خراسان شمالی در ادامه با تبریک هفته بسیج، خصلت بارز بسیج را مردمی بودن آن دانست و گفت : شجره طیبه بسیج روز به روز گسترش یافته و به نسل های آینده هم منتقل شده به طوری که از سوی مردم مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی افزود: بسیج امری دستوری و ابلاغی نیست چرا که مورد پذیرش مردم است و جایگاه خدمتگذاری خالصانه خود را در بین مردم پیدا کرده است.

شجاعی ادامه داد: تفکر بسیجی همچنان در کشور ما پابرجاست و این تفکر به یک فرهنگ تبدیل شده و همچنان در برابر توطئه های دشمنان قرار دارد.

وی با یادآوری رشادت های شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این شهید بزرگ به خوبی فرهنگ بسیجی را به جهانیان نمایان کرد و اخلاص و صداقت شهید سلیمانی در تاریخ و قلب مردم ایران جاودان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار