مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: هم اینک ۱۵۰ بیمار کلیوی زیر پوشش این دانشگاه در انتظار نوبت جراحی پیوند کلیه قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۱۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ 22 November 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،مهری فرشاد اظهار داشت: بیشترین بیماران در انتظار پیوند عضو استان نیز بیماران دچار نارسایی کلیه و یا دیالیزی اند که از اولویت های پیوند عضو هستند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰ بیمار در استان دچار مرگ مغزی شدند، گفت: از این تعداد، خانواده پنج فرد مرگ مغزی شده به اهدای عضو رضایت دادند که اهدای عضو سه نفر از این افراد تاکنون انجام شده است.  

فرشاد افزود: در چند روز گذشته نیز اعضای بدن بیمار مرگ مغزی ۵۱ ساله ساکن بجنورد به پنج بیمار نیازمند عضو در مشهد اهدا شد.

وی اضافه کرد: اعضای اهدایی این بیمار شامل کلیه ها، پوست و قرنیه ها به افراد متقاضی دچار نارسایی و مشکل اهدا شد و جان آن ها را نجات داد.

فرشاد با با اشاره به تغییر نگرش افراد جامعه در خصوص افراد مرگ مغزی، خاطرنشان کرد: همه ما باید بدانیم که مرگ فردی که دچار مرگ مغزی شده و اعضای وی اهدا می شود در واقع مرگی حیات بخش است به گونه ای که امیدواریم با فرهنگ‌سازی و گسترش آگاهی های عمومی در این زمینه تعداد موارد متقاضی اهدای عضو افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار