فرمانده انتظامی خراسان شمالی خبر داد:
فرمانده انتظامی خراسان شمالی از فوت ۱۷۲ نفر طی سال جاری در حوادث رانندگی خبر داد و گفت: آمار قربانیان سوانح جاده‌ای در خراسان شمالی بالا است.
کد خبر: ۱۰۱۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 22 November 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سعید مطهری زاده صبح دو شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع آغاز طرح زمستانه پلیس در ستاد انتظامی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: آمار قربانیان سوانح جاده‌ای در خراسان شمالی بالا است.

 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: یکی از دلایل این مسئله نبود زیرساخت و جاده‌های نامناسب است اما عامل انسانی اصلی ترین دلیل می‌باشد به طوری که رانندگان ۷۰ تا ۸۵ درصد مقصر شناخته می‌شوند.

 

وی افزود: طی سال جاری ۱۷۲ نفر در تصادفات جان باخته اند که ۱۴۱ نفر آن‌ها در سوانح برون شهری بوده است.

 

مطهری زاده بیان داشت: در این بازه زمانی شمار حوادث ترافیکی در جاده‌های استان به نسبت مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد و در معابر درون شهری استان ۹ درصد افزایش یافته است.

 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: محور بجنورد- جنگل گلستان از محورهای مهم و پر تردد است که چهار خطه کردن آن در دست انجام بوده؛ البته زمان بهره برداری از این پروژه طولانی شده است.

 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا در قالب اجرای طرح زمستانه انضباط ترافیکی در جاده‌ها و معابر ارتقا و ایمنی جاده‌ها هم افزایش یابد.

 

سردار مطهری زاده تصریح کرد: نیروهای مختلف پلیس راه با همکاری نهادهای مختلف از جمله راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، چهار گردنه مهم استان شامل گردنه امین الله در مسیر بجنورد-آشخانه، گردنه اسدلی در مسیر بجنورد-اسفراین، گردنه جوزک و گردنه تنگه ترکمن را زیر پوشش خدمات خود دارند.

 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در انتها اظهار داشت: امید می‌رود با همکاری مردم و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تصادفات در جاده‌های استان به حداقل برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار