معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۱۹۶ بهره‌بردار بخش کشاورزی در این استان آموزش به زراعی و مهارت در مراحل مختلف کشاورزی را فرا گرفتند.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ 23 November 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،مهدی باور اظهار داشت: این آموزش‌ها در راستای بهبود دانش، بینش و مهارت بهره بردار بخش کشاورزی برای کشاورزان، دامداران، فعالان صنایع مرتبط با کشاورزی، دانش آموختگان این بخش، تشکل‌ها، تعاونی ها، اتحادیه‌ها، سربازان نظام وظیفه نیروهای مسلح بوده که در قالب آموزش‌های آزاد مهارتی برگزار شده است.

وی افزود: ۲۶۹ نفر مرد و زن بزرگسال در کلاس های آموزشی کوتاه مدت سنجش و مهارت شرکت و بعد از آزمون گواهی مهارتی نیز دریافت کردند.

وی عنوان این کلاس های آموزشی را شامل کشت گیاهان دارویی، سویا، آفتابگردان، زعفران و سایر موارد عنوان کرد.

معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: بعد از شیوع کرونا این مرکز تحقیقاتی سامانه مجازی با عنوان سامانه شبکه آموزش کشاورزی (شاک) نیز راه اندازی کرد که متقاضان به صورت وبینار از آموزش های لازم برخوردار شدند، در سال جاری ۱۰۰ دوره در این فضا برگزار شد که دو هزار و ۱۰۰ نفر نیز از جامعه هدف از آموزش ها برخوردار شدند.

باور اظهار داشت: ۸۲۷ نفر از سربازان نیروهای مسلح استان در دوره های آموزش مهارت افزایی در بخش های مختلف کشاورزی شرکت کردند که مهارت های لازم را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه بیشتر این افراد پس از گذراندن دوره های مهارتی به دنبال ایجاد شغل بوده اند افزود: ایجاد اشتغال در بحث پرورش قارچ، دامداری از جمله این شغل ها بوده است.

باور افزود: در سال جاری ۳۳ دوره آموزشی نیز برای کارکنان زیر مجموعه سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد که بیش از هفت هزار نفر روز از آموزش های تخصصی در زمینه های مختلف در این دوره ها شرکت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار