رئیس اتاق بازرگانی بجنورد خبر داد:
رئیس اتاق بازرگانی بجنورد از واگذاری بدون شرط ۱۰ هکتار زمین در استان آلماتی قزاقستان به خراسان شمالی برای راه اندازی نمایشگاه و فروشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ 24 November 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سعید پورآبادی پیش از ظهر چهار شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح دستاوردهای سفر هیئت تجاری خراسان شمالی به استان آلماتی قزاقستان پرداخت و اظهار کرد: این سفر با حضور ۱۶ بازرگان، تاجر و بازاریاب برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی بجنورد از امضای ۴ تفاهم نامه در این سفر خبر داد و گفت: طبق یکی از این تفاهم نامه‌ها که با استانداری آلماتی برگزار شد، ۱۰ هکتار زمین برای احداث نمایشگاه، فروشگاه، سردخانه و… به خراسان شمالی بدون هیچ قیدی واگذار شد.

وی افزود: این هیئت تجاری با اتاق بازرگانی آلماتی تفاهم نامه‌ای برای حضور در مراسم نوروزی خراسان شمالی منعقد کرد.

پورآبادی تصریح کرد: اتاق بازرگانی خراسان شمالی در شهرداری آلماتی دفتری دریافت کرد و بناست متقابلاً این اقدام در خراسان شمالی رخ دهد.

رئیس اتاق بازرگانی بجنورد بیان داشت: همچنین تفاهم نامه‌ای با دانشگاه آلماتی منعقد شد و بناست دفتر پژوهشی و آموزشی در این دانشگاه ایجاد شود و با خراسان شمالی تبادل نیرو و علم صورت گیرد.

وی افزود: این کشور به دانش ساخت واکسن اسپری کرونا رسیده است و بناست در صورت خواست خراسان شمالی، سرمایه گذارانی از استان خط تولید این پروژه را در دست بگیرند.

پورآبادی در انتها گفت: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در این سفر حضور داشت و بناست برای اجرای تفاهم نامه‌ها با سایر مدیران استان تعامل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار