امام جمعه بجنورد:
امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید از شهید مدرس الگو بگیرند، گفت: نمایندگان مسئول عزل و نصب مدیران نیستند و نباید در این زمینه دخالت کنند.
کد خبر: ۱۰۱۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 26 November 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: از جمله حقوق برادران دینی به یکدیگر نصیحت کردن است لذا به اتفاقات پیرامون برادران دینی خود وظایفی داریم.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: همچنین نباید نسبت به برادر دینی خود سر مسائل کوچک و بی اهمیت بحث کنیم که نادیده گرفتن این مسئله باعث به وجود آوردن کینه و دشمنی و نزاع می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به هفته بسیج، افزود: امام خمینی بسیج را الطاف خداوند به امت ایران می‌داند لذا با تشکیل بسیج مجاهدان و مخلصان که می‌خواستند با دشمن بجنگند ساختار پیدا کرده و در آن نقش آفرینی پیدا کردند.

حجت الاسلام نوری بیان داشت: درون بسیج اقدامات نظامی، جهادی، فرهنگی، مواسات، سلامت و… انجام می‌گیرد؛ در واقع آنقدر انعطاف دارد که در یک موضوع محصور نمی‌شود.

امام جمعه بجنورد گفت: بسیج متناسب با نیاز جامعه اقدامات خود را انجام می‌دهد؛ مانند موضوع کرونا که بسیج خدمات فراوانی به مردم ارائه داد.

وی با اشاره به سالروز شهادت مدرس، افزود: این شهید ترس و طعم نداشت؛ دو موردی که فرد را در مقابل دشمن خوار می‌کند.

حجت الاسلام نوری گفت: نمایندگان مجلس باید خود را به حد شهید مدرس برسانند؛ هر چند برخی نمایندگان زمانی به دنبال عکس با یک زن خارجی برای افتخار بودند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: نمایندگان مجلس ابتدا وظیفه قانون گذاری در تمامی عرصه‌ها را دارند؛ نظارت بر رئیس جمهور و سیستم اجرایی دیگر وظیفه این مسئولان است.

وی افزود: تکلیف سوم نمایندگان ورود به انحرافات نهادها و تحقیق و تفحص است؛ وظیفه چهارم نیز پیگیری مطالبات مردم و رساندن آن‌ها به حقشان است.

حجت الاسلام نوری در انتها گفت: نماینده مسئول عزل و نصب نیست؛ هرچند اگر مسئولی منصوب شد و به وظایفش پایبند نبود می‌تواند سوال کند.

وی در انتها بیان کرد: مردم نیز نباید از نمایندگان این انتظار را نداشته باشند زیرا برخی گروه‌ها به نماینده فشار می‌آورند تا در عزل و نصب‌ها دخالت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار