رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد:
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به تخریب و تصرف اراضی ملی توسط سودجویان، گفت: برخی مدیران در این حوزه مرتکب ترک فعل می‌شوند لذا دستگاه قضایی با کسی تعارف ندارد.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵ 28 November 2021
 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،،حجت الاسلام براتی زاده صبح یک شنبه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی که در محل دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: شهید مدرس یک مجاهد و عالم برجسته و مبارزی خستگی ناپذیری بود که همواره عمر گرانقدر خود را وقف خدمت به اسلام و مسلمین کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه با تبیین فلسفه شورای حفظ حقوق بیت‌المال، خاطرنشان کرد: یقیناً جلوگیری از هرگونه تعرض، تعدی و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی و نیز پیشگیری از شکل‌گیری مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات عزم و اراده جدی مدیران همه دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد.

وی افزود: چنانچه این همراهی، همکاری و مساعدت همه جانبه- توأم با همدلی، وحدت و انسجام متقابل- به وجود آید، می‌توان امیدوار بود اهداف پیش بینی شده به نحو مطلوب و شایسته تحقق یابد.

براتی زاده همچنین قاطعیت در اجرای احکام لازم‌الاجرا را در کنار تقویت رویکردها و راهبردهای پیشگیرانه از جمله سازوکارهای مؤثر در صیانت از حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در استان برشمرد و گفت: تقویت نظارت‌ها و مراقبت‌های قانونی از سوی مسئولان مربوط یک ضرورت است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از ورود جدی شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان در مقابله با مصادیق تعرض افراد فرصت طلب نسبت به اراضی ملی و منابع طبیعی، محیط زیست و نیز تغییر کاربری‌های غیرمجاز در استان خبر داد.

مقام عالی قضائی خراسان شمالی ضمن هشدار جدی به فرصت طلبان و سودجویان، از مدیران برخی دستگاه‌هایی که در حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان رسالت ذاتی و وظایف قانونی بر عهده دارند خواست با بستن منافذ فسادزا و مجاری اعمال نفوذ اجازه ندهند این افراد عرض اندام کنند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال خراسان شمالی اظهار کرد: متأسفانه با وجود تذکرات مکرر و اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته همچنان عده‌ای سودجو هستند که با تخطی از مقررات و یا دور زدن قانون و سو استفاده از برخی فرصت‌های قانونی مبادرت به تصرف یا تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی می‌کنند.

وی افزود: مدیرانی هم وجود دارند که در این خصوص مرتکب ترک فعل می‌شوند لذا دستگاه قضائی در این حوزه‌ها با کسی تعارف ندارد و قطعاً در برخورد قانونی با این اشخاص هیچ گونه مسامحه‌ای در کار نخواهد داشت.

براتی زاده در انتها گفت: فعالیت به گونه باید باشد که در میدان عمل برای همگان نتایج عینی، محسوس و ملموس در پی داشته باشد به نحوی که بازدارندگی ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار