رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فاروج گفت: با توجه به مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای سالجاری و تخصیص آن، برنامه مدونی برای احداث و روکش آسفالت محورهای روستایی در سطح شهرستان برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲ 29 November 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، جواد جعفری با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: این طرح امسال در ۱۲ کیلومتر از محورهای این شهرستان بصورت اجرای عملیات روکش آسفالت با پیمانکار قرارداد منعقد شده که تا کنون عملیات زیرسازی ۹ کیلومتر راههای روستایی فرهادان، قوشخانه، شیرغان، آق چشمه و جنجال آباد در بخش مرکزی شهرستان به اتمام رسیده که اجرای عملیات روکش آسفالت آن با مساعد شدن شرایط جوی آعاز خواهد شد. همچنین انجام عملیات خاکی، زیرسازی و تکمیل ابنیه فنی محورهای تبریان، امیر آباد، جنجال آباد و کلاته شامیر در دستور کار این اداره می باشد.


 وی تخصیص کمتر از ۳۰ میلیارد ریالی اعتبارات احداث راه روستایی در سال مالی ۹۹ در کنار افزایش ۱۰۲ درصدی هزینه آسفالت و حذف اعتبارات ملی راههای روستایی در سطح کشور را مهمترین عامل کندی پیشرفت آسفالت راههای روستایی شهرستان به رغم اقدامات مناسب عملیات زیر سازی با ماشین آلات راهداری و احداث پلها دانست. ایشان با توجه به تخصیص اعتبارات مناسب در سال مالی ۱۴۰۰ جهت آسفالت راه های روستایی از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی و فرماندار شهرستان در خصوص نگاه ویژه به حوزه راه روستایی تقدیر و تشکر نمودند. 


 وی افزود: تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ اجرای آسفالت گرم درمحورهای بخش مرکزی شهرستان ، بطول ۲۰ کیلومتر برنامه ریزی شده است و در مرداد ماه سالجاری نیز عملیات اجرای آسفالت گرم محور های امیر اباد و جنجال آباد بطول ۳ کیلومتر انجام گردید‌.


 وی در بخش دیگر سخنان خود درباره روکش آسفالت محور شریانی بجنورد – فاروج بطول ۸ کیلومتر و حذف نقاط پرتصادف در جاده های این شهرستان گفت: برای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای، درسال گذشته ضمن آشکار سازی تمامی نقاط پرتصادف شهرستان، دو نقطه پرتصادف و حادثه خیز در راههای شهرستان تا کنون اصلاح و ایمن سازی گردیده و علاوه بر آن رفع یک نقطه حادثه خیز دیگر در راههای شهرستان در برنامه کاری سال مالی جاری قرار دارد.

 

همچنین نسبت به اجرای روکش میکروسرفیسینگ در طول ۸ کیلومتر از مسیر ورودی استان در محور قوچان به فاروج در حوزه خراسان شمالی توسط پیمانکار اداره کل اقدام شد.


 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فاروج خاطرنشان کرد: خط کشی، اجرای سرعتکاه و شیارهای لرزاننده عرضی و طولی محور با اولویت نقاط پر خطر، نصب و بهسازی ۱۵۰۰ عدد علائم و تابلوهای ایمنی ، اجرای گاردریل و برطرف کردن معایب و بازسازی حفاظ ها و گاردها در طول محورهای شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده و در دست اقدام این شهرستان است.


 وی ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها را از دیگر رسالت های اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در یک مدرسه مجاور جاده ای شهرستان در سالجاری انجام شد.


وی افزود: تسطیح و تیغ زنی جاده های شنی به طول ۲۰۰ کیلومتر، اصلاح شیب شیروانی به میزان ۷۰۰۰ مترمکعب، تعریض یک دستگاه پل باکسی محور یام به فاروج و احداث چهار دستگاه ابنیه فنی در محور پسکن این شهرستان توسط پیمانکار در بخش مرکزی از جمله اقدامات انجام گرفته اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان با ارزش روز برابر ۵۰ میلیارد ریال است.


جعفری در ادامه افزود با توجه به پیش بینی اعتبار لازم جهت تعریض محور یام به فاروج بطول ۴.۳ کیلومتر خاطر نشان کرد هم اکنون برآورد عملیات تعریض محور انجام و در مرحله فرآیند مناقصه جهت انتخاب پیمانکار می باشد.


 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فاروج گفت: بازدید و نظارت بر ناوگان باری و مسافری با همکاری پلیس راه شیروان- بجنورد به صورت مستمر انجام میشود و در این زمینه در شش ماهه سالجاری ۲۵ مورد تخلف کشف و اقدامات قانونی صورت گرفت.


 وی در خاتمه اشاره نمود: به رغم کمبود اعتبارات و استانی شدن اعتبارات راههای روستایی و بدهی به پیمانکاران، در سال مالی ۱۴۰۰ آسفالت حداقل ۲۰ کیلومتر راه روستایی، تکمیل انجام عملیات خاکی وزیر سازی ۴۲ کیلومتر با توجه به اعتبار ۲۱ میلیاردی ساخت راه روستایی در دستور کار قرار گرفته است که در صورت تامین و تخصیص اعتبار اجرایی خواهد شد.


 شهرستان فاروج دارای ۱۶.۵ کیلومتر بزرگراه و ۲۱۶ کیلومتر آسفالت راه روستایی و ۳۱۱ کیلومتر راه روستایی شوسه و خاکی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار