سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: با توجه‌ به انجام بیش از ۲ سال مطالعات میدانی، طرح مقاوم سازی و مرمت مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم نهایی شد.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲ 04 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، صبح امروز علی مستوفیان، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اعلام نهایی شدن طرح مقاوم‌سازی و مرمت عمارت و آینه‌خانه مفخم در خراسان‌شمالی، اظهار کرد: با توجه‌ به انجام بیش از ۲ سال مطالعات میدانی، کتابخانه‌ای و آزمایشگاهی طرح آسیب‌شناسی، مقاوم‌سازی و مرمت عمارت و آینه‌خانه مفخم نهایی شد.

 

وی افزود: این طرح به‌منظور بررسی‌های فنی و علمی و برداشت و مستندسازی دقیق آسیب‌ها و اثرات زلزله به سازه و تزئینات معماری و نیز دستیابی به روشی علمی مرمت و مقاوم‌سازی اثر انجام شد.

 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی گفـت: برداشت و مستندسازی میدانی، انجام مطالعات ژئوتکنیک خاک، برداشت نمونه مصالح و انجام آزمایش‌های لازم و تهیه طرح مداخلات مرمت و مقاوم‌سازی از اقدامات این طرح خواهد بود.

 

مستوفیان ادامه داد: عملیات مداخلات مرمتی و مقاوم‌سازی پس از ارائه نهایی طرح در شورای فنی میراث فرهنگی و اخذ مصوبه، در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

 

لازم به ذکر است طرح مقاوم‌سازی و مرمت عمارت و آینه‌خانه مفخم توسط تیمی از کارشناسان و اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان به سرپرستی دکتر مهرداد مجازی موردمطالعه قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار