امام جمعه بجنورد:
امام جمعه بجنورد با اشاره به نقش آفرینی ویژه بانوان در دوران دفاع مقدس، گفت: بانوان با تربیت نیروهای انقلابی و کمک در پشت جبهه، نقششان در جنگ کمتر از مردان نبود.
کد خبر: ۱۰۲۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵ 15 January 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: در انتخاب همنشین باید دقت کرد زیرا این امر در دنیا و آخرت کمک کننده خواهند بود.

 

امام جمعه بجنورد بیان کرد: دوستان خوب و مؤمن می‌تواند در قیامت افراد را شفاعت کند لذا باید دوست ما متعبد، متدین و دین دار و اهل نماز باشد.

 

وی هم نشینی با افراد دروغگو، فاسد و غیر دینی را عامل بدبختی دانست و افزود: شهیدان، شفاعت کنندگان خوبی در دنیای دیگر هستند.

 

حجت الاسلام نوری در ادامه با تاکید بر لزوم ارائه حرف با سند، گفت: نباید بدون مدرک آبرو کسی را برد و فردی را متهم کرد زیرا این کار هرچه برای آخرت خود اندوخته بودیم را از بین خواهد برد.

 

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: مسئولان افراد چاپلوس، اهل تملق و ستایشگری را از خود دور کنند زیرا باعث فریب می‌شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرفتاری مردم و مراجعه آن‌ها به دستگاه‌ها، افزود: باید با نرمی با ارباب رجوعان رفتار کرد؛ قرآن کریم در صحبت حضرت موسی با فرعون نیز وی را به نرمی راهنمایی می‌کرد حال باید با مردم شهیدپرور چطور رفتار کرد؟

 

حجت الاسلام نوری عنوان کرد: مردم کشورمان ایثارگر و اهل جهاد هستند و فتنه‌های متعددی را خنثی کردند؛ لذا اگر مسئولان این انسان‌های مؤمن را ناراضی کند و مورد تکریم قرار ندهد، باید پاسخگو باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: این مسئله برای همه کارمندان و مسئولان صادق است لذا همه موظف به حفظ کرامت ارباب رجوع و راه انداختن کارها هستند.

 

وی در ادامه به شهادت حضرت ام البنین اشاره داشت و گفت: این بانو صبور، حکیم و مؤمنی بود که سال‌ها مبارزه با ظالمان را با اشک‌های خود ادامه داد.

 

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: نقش بانوان در زمان جنگ از مردان کمتر نبود؛ علاوه بر افرادی که در منطقه حضور داشتند، در پشت جبهه نیز اقدامات بزرگی را انجام دادند که تربیت فرزندان انقلابی یک نمونه آن است.

 

امام جمعه بجنورد بیان داشت: غیرت دینی جزئی از ایمان است لذا این غیرت باعث حفظ دین خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار