نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه شبهات روز به روز پیچیده تر می شود، گفت: مهارت پاسخ به شبهات بین طلاب باید تقویت شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳ 16 January 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با بیان روایتی از حضرت علی (ع)، اظهار داشت: مطابق این روایت باید شیعیانی که خداوند به آن‌ها علم و دانش عطا کرده، افرادی که با دین آشنا نیستند را آگاه کرده و از آن‌ها حمایت فکری کنند که این شیعیان ناجی، در آخرت با تاجی از نور ظاهر می‌شوند.

امام جمعه بجنورد تبلیغ را مهم‌ترین رسالت طلاب ذکر کرد و گفت: همان‌گونه که مولای متقیان نیز تأکید می‌کند باید افرادی که در جامعه به‌عنوان مستضعف فکری تلقی شده و در برابر هر شبهه‌ای ضعف نشان می‌دهند را از ظلمت خارج کرد.

وی افزود: برای اینکه در این گروه قرار گیریم نیاز به ابزارهایی داریم که باید آن‌ها را کسب کنیم و از مهم‌ترین ابزارها در این زمینه علم و دانش کافی به همراه تهذیب نفس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری عنوان کرد: همه افراد دارای علم و دانش دینی وظیفه دارند در مقابل شبهات روشنگری و آگاهی بخشی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: همچنان که دانش و سطح تحصیلات مردم رشد کرده، درجه شبهات نیز پیچیده‌تر و سخت‌تر شده است؛ بنابراین باید بیش از گذشته به کسب علم و دانش در حوزه‌های مختلف ورود کنیم تا بتوانیم به شبهات پاسخ دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید مهارت پاسخگویی به شبهات در بین طلاب تقویت شود، افزود: طلاب و مبلغان برای پاسخگویی به شبهاتی که در جامعه مطرح می‌شوند باید از دانش و علم کافی برخوردار شوند و در این زمینه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بیان داشت: روشنگری زمانی ایجاد می‌شود که اکثر مردم، روحانیت را به‌عنوان یک عالم بپذیرند؛ بنابراین این قشر باید آگاه و مراقب باشد و خدای‌ناکرده قدم اشتباهی برندارد که جایگاه معنوی خود را از دست بدهد.

امام‌جمعه بجنورد تقوی را شرطی دیگر برای مقابله با شبهات دشمنان عنوان کرد و گفت: کسی که تقوی نداشته باشد نمی‌تواند در دل و قلب مردم تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: دشمنان همواره به دنبال فرافکنی فرهنگی هستند و عیب نداشته را ترویج می‌دهند؛ اما اگر راوی شیعه دارای تقوا و تواضع در اوج باشد به‌راحتی این دسیسه را نابود می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: مردم از امام‌جمعه، روحانی و مربی خودشیفته فرار می‌کنند؛ ازاین‌رو ما روحانیان و حوزویان باید با مردم صمیمی و رفیق باشیم تا بتوانیم راه ولایت را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه خداوند رفتار درست را از انسان می‌خواهد، گفت: اگر روحانیت توانسته آبرو و احترامی را از مردم کسب کند باید نسبت به پاسخگویی به دشمنان و شبهات جامعه آگاه باشد و با علم و دانش با این دسیسه‌ها مقابله کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار