معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه هفته جاری استان را فرامی گیرد که فعالیت آن سبب بارش باران و برف در مناطق مختلف می شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 17 January 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مهدی کمالی اظهار داشت: این سامانه بارشی از عصر روز سه شنبه در استان فعال می شود که فعالیت آن سبب وزش باد لحظه ای شدید، بارش باران و برف و بتدریج بارش برف و مه می شود و در ارتفاعات هم کولاک برف و مه پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه در ۲ روز آتی لغزندگی جاده ها، پدیده مه و کاهش دید در جاده ها و ارتفاعات پیش بینی شده است افزود: با توجه به شدت وزش باد، آسیب به سازه های موقت دور از انتظار نیست و با توجه به بارندگی ها، لغزندگی جاده ها، کاهش دید در جاده ها مورد انتظار است. 

 

کمالی خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان بویژه نیمه شمالی استان یعنی شهرستان های رازوجرگلان بجنورد، مانه و سملقان، شمال شیروان و بخش هایی از فاروج، اسفراین و شمال گرمه و جاجرم خواهد بود.

 

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: این سامانه بارشی تا اوایل صبح چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است. 

 

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲ روز آتی در بیشتر مناطق استان به زیر صفر درجه سانتیگراد خواهد رسید افزود: مردم استان کاهش چهار تا ۶ درجه ای دمای هوا را از روز سه شنبه تا صبح چهارشنبه تجربه می کنند. 

 

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: از کوهنوردان انتظار می رود در ۲ روز آتی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار