مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از رفع تصرف و اجرای احکام بیش از ۴۰ هکتار از اراضی ملی در ۹ ماهه سال جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ 18 January 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، قاسم قاسمی اظهار کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ حدوداً ۴۱ هکتار از اراضی ملی از چنگال متصرفان خارج شده است که از این عدد ۲۶ هکتار مربوط به اجرای احکام قضائی و ۱۴ هکتار مربوط به رفع تعرض فوری است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ارزش ریالی این تصرف‌ها را هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این عدد ۲۳۵ میلیارد ریال مربوط به اجرای احکام قضائی و ۹۲۴ میلیارد ریال آن مربوط به رفع تعرض فوری بوده است.

وی افزود: تعداد ۱۱ پرونده مربوط به اجرای احکام قضائی است که از این تعداد ۷ مورد خلع ید، یک مورد تخلیه منزل و ۳ مورد قلع و قمع اتفاق افتاده و همچنین ۲۵ پرونده نیز در خصوص رفع تعرض فوری صورت گرفته است.

قاسمی با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی، گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

وی در پایان بیان داشت: کل اراضی که در اختیار یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی قرار دارد ۲۷ هزار و ۱۸۵ هکتار است که یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره کل وظیفه حفظ و حراست از این اراضی را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار