مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ شمالی گفت: بانوان تحت حمایت این نهاد طی ۹ ماه نخست سال جاری ۱۳۷ تخته فرش تولید کردند که کمیته امداد بدون واسطه آن‌ها را به فروش رسانده است.
کد خبر: ۱۰۲۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 19 January 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مجید الهی راد با بیان اینکه هم اکنون حدود هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند، اظهار کرد: این بانوان طی ۹ ماهه امسال موفق به تولید و بافت ۱۳۷ تخته فرش به متراژ ۷ هزار و ۷۵۰ متر مربع شدند.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه بافت فرش، حدود ۶ میلیارد تومان درآمد عاید بافندگان مددجوی این نهاد کرده است، گفت: هم اکنون ۷۰۰ طرح اشتغال در حوزه فرش و صنایع دستی در این نهاد فعال است.

 

وی افزود: از مجموع طرح‌های فعال در این حوزه ۱۰۰ طرح خاصه در حوزه راهبری شغلی فعالیت دارد.

 

الهی راد خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت راهبران شغلی در جهت‌دهی به توسعه طرح‌های قالی‌بافی و افزایش درآمد مددجویان تأثیرات بسزایی داشته است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون اقداماتی در حوزه فرش شهرستان راز و جرگلان با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این منطقه صورت گرفته است، بیان کرد: برنامه‌ریزی در جهت احداث کارگاه‌های پرداخت و رنگ ریزی فرش و ایجاد فروشگاه‌های عرضه مواد اولیه در مناطق کم برخوردار ازجمله منطقه جرگلان در حال انجام است.

 

وی در پایان گفت: طی نیمه نخست امسال بیش از ۱۵۰ بسته لوازم مورد نیاز قالی‌بافان بین کارآفرینان این حوزه توزیع‌شده است و همچنین به‌منظور حمایت از قالی‌بافان تحت حمایت، فرش‌های تولیدی آن‌ها بدون واسطه توسط این نهاد به فروش می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار