استاندار خراسان شمالی:
استاندار خراسان شمالی گفت: بازگشایی گذرگاه مرزی خراسان شمالی با کشور ترکمنستان نیازمند دیپلماسی دو جانبه است و در این مسیر تجار استان باید تجار خارجی را به این امر ترغیب کنند.
کد خبر: ۱۰۲۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷ 19 January 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد ظهر چهار شنبه در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید با کار کارشناسی، خواسته‌ای که مطرح می‌کنیم عملی باشد؛ اما بیان پیشنهاد بدون در نظر گرفتن ابعاد کار نتیجه‌ای نخواهد شد.

 

استاندار خراسان شمالی گفت: استفاده از ظرفیت‌های قانونی کشور باید انجام شود و نمی‌توان فرای قانون عمل کرد.

 

وی با تاکید بر لزوم شناخت دقیق و صحیح موانع تولید در خراسان شمالی، افزود: ارتباط با کشورهای همسایه یک ضرورت است اما باید ابتدا نیازهایشان احصا شود تا با نشان دادن چراغ سبزهایی، آن‌ها را به استان بکشانیم.

 

حسین نژاد تصریح کرد: اعتبارات عمرانی و تملک دارایی خراسان شمالی محدود است لذا اگر به دنبال رفع مشکلات با کمک دولت باشیم، هیچ اتفاقی رقم نخواهد خورد.

 

استاندار خراسان شمالی بیان داشت: بازگشایی گذرگاه مرزی خراسان شمالی با کشور ترکمنستان نیازمند دیپلماسی دو جانبه است و در این مسیر تجار باید تجار خارجی را به این امر ترغیب کنند تا دولت طرف مقابل نیز به این امر تشویق شود.

 

وی افزود: با روش‌های قانونی موانع تولید را برخواهیم داشت.

 

حسین نژاد عنوان کرد: باید از طریق بانک مرکزی، هزینه کرد بودجه بانک‌های خصوصی در استان تسهیل شود لذا اگر بانکی نمی‌خواهد پولش را در استان هزینه کند، می‌تواند مجموعه خود را تعطیل کند.

 

استاندار خراسان شمالی در انتها گفت: در سفر رئیس جمهور به استان علاوه بر اعتبارات سعی داریم اختیارات ویژه‌ای کسب کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار