آیت الله رییسی: 
رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال «تعامل حداکثری» با همه کشورهای جهان، بخصوص کشورهای همسایه و هم‌‏پیمان خود است، گفت: هدف و مبنای این همکاری و تعامل، منافع متقابل ملت‏ ها و شکل‏‌دهی فزاینده به یک «جامعه‌‏ی جهانی متمدن» است
کد خبر: ۱۰۲۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 20 January 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله «سیدابراهیم رییسی» روز پنجشنبه در جریان سفر به روسیه در مجلس دومای این کشور حضور یافت و سخنرانی کرد.

 

رییس جمهور در این جلسه گفت: در آغاز مراتب خرسندی خویش را از دولت و ملت کشور دوست، فدراسیون روسیه، برای استقبال و میزبانی گرم از اینجانب و هیات همراه، در شهر زیبای مسکو ابراز می دارم.

 

آیت الله رییسی اظهار داشت: فرصت را غنیمت می‌شمارم و میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نو میلادی را به ملت و دولت روسیه تبریک می‌گویم. ملت ایران و جهان اسلام احترام ویژه‌ای برای حضرت عیسی (ع) و مادر پاک وی مریم مقدس قائل است و بر اساس آموزه‌های قرآن، اعتقاد دارد که مهمترین پیام مشترک همه ادیان ابراهیمی، تکامل معنوی بشریت از طریق عبادت پروردگار جهانیان است که خود موجب ترویج صلح و صمیمیت و ظهور جامعه‌ای الهی و در نتیجه انسانی می‌شود. در عین حال، عبادت خداوند همواره در کنار اجتناب از اطاعت و عبادت غیر خداوند، معنا دارد.

 

وی تاکید کرد: بسیار خوشحالم که در برنامه‌‏های این سفر، فرصت حضور در دومای دولتی و دیدار با شما نمایندگان مردم با فرهنگ و تمدن دیرینه روسیه فراهم شد. در همین راستا از جناب آقای والودین، رییس محترم دومای دولتی روسیه، معاون دوما، رییس کمیته روابط خارجی و سایر اعضای دومای دولتی برای تنظیم این برنامه و فراهم کردن فرصت سخنرانی تشکر می‏‌کنم.

 

رییس جمهور بیان کرد: همان‏گونه که در دیدار صمیمی و گفتگوهای سازنده‏ با جناب آقای والودین، به هنگام شرکت هیات سیاسی روسیه در مراسم تحلیف اینجانب، اشاره کردم؛ جمهوری اسلامی ایران از اراده و آمادگی لازم برای توسعه و گسترش روابط با فدراسیون روسیه برخوردار است.

 

آیت الله رییسی افزود: امروزه خوشبختانه، افق‏‌های بسیار روشنی برای همکاری‌‏های دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه‌‏ای و بین‌‏المللی مشاهده می‌شود. تقویت روابط ایران و روسیه در قالب‌های دوجانبه و چندجانبه موجب رونق اقتصاد دو ملت و تقویت امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود. ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری فراوان و مکمل دو کشور، در کنار قدرت و اثرگذاری هر یک از دو کشور ما در مناطق جغرافیایی خود، می‌تواند همگرایی بین مناطق را تقویت کند.

 

وی بیان کرد: جمهوری ‏اسلامی ‏ایران به دنبال «تعامل حداکثری» با همه کشورهای جهان، بخصوص کشورهای همسایه و هم‏‌پیمان خود است. هدف و مبنای این همکاری و تعامل، منافع متقابل ملت‏‌ها و شکل‌‏دهی فزاینده به یک «جامعه‌‏ی جهانی متمدن» است. این مسیر، از طریق همکاری کشورهای مستقل و صاحب فرهنگ‌‏های متعالی و توجه به اصول «عدالت، اخلاق و معنویت»، قابل تحقق است. بدون تردید ریشه آنچه جامعه بشری کنونی از آن رنج می‌برد جدایی سیاست از اخلاق و معنویت است. خشونت، تروریسم، فروپاشی نهاد خانواده و گسترش مواد مخدر از اندیشه معنویت‌گرا بر نمی‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار