رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی نیز همانند کل کشور با کمبود کادر قضایی و اداری مواجه است؛ به نحوی که استان، حداکثر از ۶۰ درصد نیروهای لازم برخوردار بوده و دست کم ۴۰ درصد کمبود نیرو وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ 22 January 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به کمبود کادر قضایی و اداری در دادگستری استان، اظهارکرد: خراسان شمالی نیز همانند کل کشور با کمبود کادر قضایی و اداری مواجه است؛ به نحوی که استان، حداکثر از ۶۰ درصد نیروهای لازم برخوردار بوده و دست کم ۴۰ درصد کمبود نیرو داریم که با برگزاری این قبیل آزمون ها، بخشی از کمبودها جبران می شود.

 

وی با اعلام پذیرش ۲۸۸ نفر در فراخوان جذب همکاری داوری و میانجی‌گری تصریح کرد: از آنجایی که پرونده های وارده به دادگستری افزایش پیدا کرده است، کشور به موضوع داوری، میانجیگری و همچنین واگذاری بخشی از امور به مردم نیاز دارد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ۱۹ نفر از شرکت کنندگان نیز به عنوان نیروی افتخاری جذب شورای حل اختلاف می شوند تا در بخش ستادی شورا همکاری کنند.

 

حجت الاسلام براتی زاده افزود: ۵۳۰ شرکت کننده در این آزمون حضور دارند که ۲۸۸ نفر آن ها برای داوری و میانجیگری در استان جذب می شوند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به مزایای سپردن بخشی از امور به مردم، تاکید کرد: افزایش سرعت عمل در حکمیت های مربوط به داوری و میانجیگری، کاهش هزینه ها و عدم نیاز به مراجعه مردم به مراکز قضایی از جمله مزایای بهره مندی بیشتر از داوران و میانجیگران به حساب می آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار