مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی وضعیت جغرافیایی و اعتبارات اندک را عامل عقب ماندگی استان در احداث راه روستایی دانست و گفت: در این شاخص ۱۱ درصد از کشور عقب هستیم
کد خبر: ۱۰۲۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ 24 January 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، جعفر شهامت اظهار کرد: طی سال جاری بیش از ۲۸ کیلومتر راه روستایی در خراسان شمالی احداث و یا آسفالت شده که بیشترین سهم مربوط به اسفراین با ۸ کیلومتر بوده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی ادامه داد: قرارداد احداث و آسفالت ۹ کیلومتر راه روستایی در شهرستان راز و جرگلان منعقد شده و احداث و آسفالت ۳.۴ کیلومتر راه روستایی در شهرستان گرمه در حال برآورد است.

 

وی از عقب ماندگی ۱۱ درصدی احداث و آسفالت راه روستایی استان از میانگین کشوری خبر داد و افزود: خراسان شمالی دارای ۴ هزار و ۶۵۲ کیلومتر راه روستایی است که از این میزان ۲ هزار و ۶۵ کیلومتر یعنی ۴۴ درصد آسفالت است.

 

شهامت یکی از عوامل عقب ماندگی خراسان شمالی در احداث راه روستایی را وضعیت جغرافیایی استان و پرهزینه بودن احداث راه در نیمه شمالی دانست و خاطرنشان کرد: شمال استان، کوهستانی و خاک آن به لحاظ راهسازی نامرغوب است و احداث و آسفالت راه در این مناطق به هزینه بیشتری نیاز دارد.

 

مدیرکل راهداری خراسان شمالی تصریح کرد: علیرغم نگاه توسعه‌ای به زیرساخت‌ها در سال گذشته وضعیت اعتباری، تناسبی با پروژه‌های راه روستایی نداشته است به نحوی که در یکی از شهرستان‌ها با وجود مطالبات بالای ۸۰ میلیارد ریال پیمانکاران، تخصیص اعتبارات کمتر از ۳۰ میلیارد ریال بوده است که امکان اجرای آسفالت در راه روستایی را سلب کرده بود.

 

وی بیان داشت: با وجود مشکلات برخی شرکت‌های قیرساز، فرآیند تحویل و حمل قیر مورد نیاز پروژه‌های راهسازی از منابع اعتباری سال جاری در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار