مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی از رشد ۳۵ درصدی اهدای خون توسط مردم استان طی فروردین ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 07 May 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حسین زارع صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در بیمارستان امام رضا بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: خراسان شمالی در حوزه اهدا خون بانوان در رتبه‌های اول تا چهارم استان‌های کشور قرار دارد.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی ادامه داد: اهدای خون توسط یک فرد، می‌تواند جان ۳ نفر را نجات دهد.

 

وی افزود: علی‌رغم اینکه خراسان شمالی از زیرساخت‌های کمتری برخوردار بوده و نیمی از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، باز هم در زمینه انتقال خون جز استان‌های پیشرو در کشور هستیم.

 

زارع از راه‌اندازی مرکز موقت انتقال خون اسفراین خبر داد و بیان داشت: خوشبختانه در حال حاضر مرکز موقت انتقال خون اسفراین دو روز در هفته فعال است و شهروندان اسفراین می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه از دی‌ماه سال گذشته تا پایان سال خون گیری ۲۶ درصد و در فروردین ماه ۳۵ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: خراسان شمالی علاوه بر تأمین نیاز استان، بیش از هزار و ۵۰۰ واحد خون به سایر استان‌ها ارسال کرده است.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی در انتها گفت: مرکز انتقال خون خراسان شمالی بنا دارد با توجه به هدف گذاری‌های انجام شده ۲۰ درصد افزایش خونگیری و ۱۰ درصد افزایش اهدای خون توسط بانوان داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار