یک داور ایرانی علی رغم تعلیق فدراسیون جودو کشورمان، با دعوت مستقیم فدراسیون آسیایی، در مسابقات بین‌المللی حضور یافت.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷ 22 May 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حضور یک نماینده از جامعه داوری جودو ایران در رقابت‌های بین المللی، در حالی که تعلیق فدراسیون همچنان پابرجا است، از جمله اتفاقات مهم این روزهای جودو کشور بود.

 

کوروش خسرویار با اشاره به نحوه حضور این نماینده داوری ایران در مسابقات بین المللی، اظهار کرد: این رقابت‌های موسوم به بازی‌های و رقابت‌های ورزشی جنوب شرق آسیاست که طی روزهای اخیر برگزار شد و پس از مدت‌ها یک نماینده از جودو ایران در حالی که همچنان در تعلیق به سر می‌برد، به عنوان داور بین المللی در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد.

 

وی با اشاره به نحوه حضور خود در این مسابقات خاطر نشان کرد: در میان عوامل اجرایی رقابت‌های ورزشی و حتی ورزشکاران برای چنین رویدادهایی، دو نوع دعوت انجام می‌شود که یک بخش از طریق سهمیه کشورها اجازه حضور پیدا می‌شود که متأسفانه طی سالیان اخیر به دلیل تعلیق فدراسیون جودو ایران، این امکان از کشورمان برای شرکت در رقابت‌های بین المللی در بخش‌های مختلف سلب شده است.

 

این داور بین المللی جودو ادامه داد: نوع دیگری از دعوت و اجازه حضور در مسابقات به صورت دعوت شخصی و مستقیم از سوی فدراسیون جهانی یا آسیایی است که به عنوان لایسنس فنی برای آن شخص محسوب می‌شود و ارتباطی با تعلیق فدراسیون‌ها ندارد.

 

خسرویار با تاکید بر اینکه حضور یک نماینده از ایران به عنوان داور در این رقابت‌ها با دعوت مستقیم فدراسیون آسیایی بوده است، افزود: در حالی که همچنان فدراسیون جودو ایران در وضعیت تعلیق به سر می‌برد اما حضور یک داور ایران و از استان خراسان شمالی به عنوان دعوت مستقیم، نشان دهنده ظرفیت فنی بالا و همچنین نگاه دقیق فدراسیون جهانی و آسیایی بر روی استعدادها و ظرفیت‌ها است.

 

وی همچنین با اشاره به ثبت رکوردهایی از جمله کسب عنوان قهرمانی کشور در تمامی رده‌های سنی برای خراسان شمالی، مدال اوری در رده‌های مختلف سنی در مسابقات بازی‌های آسیایی، جهانی و قهرمانی آسیا در زمان فعالیت جودو استان در سال‌های گذشته، تصریح کرد: دخالت‌های مستقیم فدراسیون جودو ایران بر شرایط جودو خراسان شمالی و همراهی یکی از نمایندگان مجلس مرتبط با حوزه ورزش، شرایط نامناسبی را در استان ایجاد کرده که دیگر از چنین افتخارآفرینی‌هایی خبری نیست و باید مسؤولان پاسخگوی این رفتار خود در قبال نسل‌های مختلف و علاقه مندان جودو در خراسان شمالی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار