رئیس مجلس گفت: تسریع در شناسایی و مجازات عاملان و آمران این جنایت خواسته آحاد ملت ایران است و دستگاه های مرتبط در این خصوص اقدامات لازم را به انجام خواهند رساند.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ 24 May 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه سوم خردادماه مجلس در نطق پیش از دستور خود شهادت حسن صیاد خدایی را به دست عوامل تروریست استکبار جهانی را به مردم و عموم پاسداران و خانواده آن شهید عزیز تبریک و تسلیت گفت.

 

وی افزود: این ترور بار دیگر عمق عصبانیت دشمنان از سپاه را نشان داد که مخلصانه امنیت را برای این مروز و بوم تامین کرده اند.

 

رئیس مجلس عنوان کرد: تسریع در شناسایی و مجازات عاملان و آمران این جنایت خواسته آحاد ملت ایران است و دستگاه های مرتبط در این خصوص اقدامات لازم را به انجام خواهند رساند.

 

وی در ادامه جانبخاتگان تعدادی از هموطنان را در حادثه دلخراش ریزش ساختمان در حال احداث آبادان را تسلیت گفت و برای مصدمان این حادثه آرزوی سلامتی کرد.

 

قالیباف ادامه داد: همچنین فرا رسیدن سالروز حماسه تاریخی عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر را گرامی می‌دارم؛ جوانانی از جنس شجاعت و غیرت، از جان شیرین خود گذشتند تا در تاریخ ثبت شود که هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر اراده فولادین ملت سرافراز ایران اسلامی را ندارد و به فضل خدا هیچ بن‌بستی مانع فتح خرمشهرهای پیش روی این ملت نخواهد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: آزادسازی خرمشهر بار دیگر به ما ثابت کرد که اگر خداباوری و مردم‌باوری با یکدیگر جمع شوند، موفقیت حتمی است؛ سنت‌های الهی به دست خود مردم، محاصره‌ها را می‌شکند و مومنان را بر کافران پیروز می‌گرداند.

 

رئیس مجلس بیان داشت: آزادسازی خرمشهر نشان داد که چگونه با عزل بنی‌صدر و برداشته شدن سد مشارکت مردم در عملیات‌ها و باور به امدادهای الهی، کاری که در محاسبات مادی ناممکن محسوب می‌شد، ممکن شد و دشمنان تا دندان مسلح و مورد حمایت قدرت‌های جهانی از اراده و باور رزمندگان مومن شکست خوردند.

 

قالیباف اضافه کرد: آزادسازی خرمشهر صرفاً یک حادثه تاریخی نبود، خرمشهر برای تمام انقلابیون یک درس بود که اگر مردم به میدان بیایند و کار را به دست بگیرند و به سنت‌های الهی تکیه کنند، مشکلات حل خواهد شد و اگر روزی محاصره خرمشهر به یاری خدا و دست جوانان موقعیت‌شناس، فداکار و آگاه این مرز و بوم شکست، امروز نیز باید اقتصاد و معیشت مردم را از محاصره بروکراسی اداری کهنه و بی‌رمق، رانت‌بازی و انحصار، حلقه‌های بسته تصمیم‌گیری، عدم شفافیت ساز و کارها، دلالی‌های سازمان یافته و امضاهای طلایی آزاد کنیم و در مسیر نیز همچون آزادسازی خرمشهر باید راه را برای نقش‌آفرینی جوانان مومن، آگاه، موقعیت‌شناس و با استعداد باز کرد.

 

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در این دوره تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا رانت بازی در صدور مجوزهای کسب و کار را تعطیل کند، صنایع انحصارگرا را متحول سازد، شفافیت را از خود آغاز کند و به سایر دستگاه‌ها تسری دهد و همچنین ریل‌گذاری لازم برای جهش تولید دانش‌بنیان و تحول نظام بانکی را رقم زند تا ریل‌گذاری لازم برای تحول نظام اقتصادی کشور عملیاتی شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در ادامه مسیر نیز تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در چارچوب وظایف مجلس، کمک کنیم تا خرمشهر اقتصاد، از محاصره مشکلات آزاد شود./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار