امام جمعه بجنورد:
امام جمعه بجنورد گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هیچ‌وقت نباید سیاسی شوند؛ بلکه باید همه گروه‌ها با هر طرز تفکری را در دل مسجد بپذیرند.
کد خبر: ۱۰۴۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳ 24 May 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت محور بودن مسجد در همه امور، اظهار کرد: تحقق این مهم مستلزم عمران معنوی مسجد با حضور مردم به ویژه جوانان و همچنین مسئولان است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی از مسئولان خواست با مسجد قهر نکنند و حداقل یکی از نمازهای یومیه را در یکی از مساجد محله خود اقامه کنند و این رویه را تداوم بخشند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه مسجد متعلق به همه مردم است و حتی ملکیت زمین مسجد پس از ساخت از حیطه اختیارات واقف هم خارج می‌شود، بیان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند و این حق را ندارد در مسجد، امر و نهی کند.

 

وی با بیان اینکه در زمان پیامبر همه امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مسجد صورت می‌گرفت، راه‌اندازی مجموعه‌ها و پایگاه‌های فرهنگی ازجمله بسیج، کانون مسجد، کتابخانه و … در حاشیه مساجد را کار پسندیده و نیکو دانست و گفت: همه این مجموعه‌ها باید در کنار هم برای عمران معنوی مساجد تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه مسجد خانه خداست و هیچ‌کدام از گروه‌های چپ و راست نباید ادعای مالکیت خانه خدا را داشته باشند، بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هیچ‌وقت نباید سیاسی شوند؛ بلکه باید همه گروه‌ها با هر طرز تفکری را در دل مسجد بپذیرند و هر که به مسجد پناه آورد با آغوش باز استقبال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار