دبیر مجمع مطالبه گران خراسان شمالی:
دبیر مجمع مطالبه گران خراسان شمالی با اشاره به عقب ماندگی استان در شاخص‌های مختلف، گفت: مسئولان خراسان شمالی باید از فرصت سفر رئیس جمهور به استان در قالب جذب اعتبارات بهره ببرند.
کد خبر: ۱۰۴۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲ 11 June 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، میلاد حسین پور با اشاره به سفرهای استانی رؤسای جمهور به این استان در ادوار مختلف، اظهار کرد: استان خراسان شمالی از جمله استان‌های محروم کشور است که به اذعان مسئولان در بسیاری از شاخص‌ها در وضعیت نامناسب و جزو ۳ استان محروم کشور قرار دارد.

 

دبیر مجمع مطالبه گران خراسان شمالی ادامه داد: در ادوار مختلف دولت‌ها توجه مناسبی برای پیشرفت و رشد خراسان شمالی نداشته اند.

 

وی با تاکید بر اینکه سفر رهبری به خراسان شمالی در سال ۹۱ گام بلندی برای آغاز رشد این استان محسوب می‌شود، افزود: این سفر استان خراسان شمالی را نه فقط به ایران بلکه به بسیاری از کشورها شناساند و ظرفیت‌های این خطه از کشور را به منصه ظهور گذاشت.

 

دبیر مجمع مطالبه گران خراسان شمالی استقبال مردمی از رهبر انقلاب را تاریخی توصیف کرد و گفت: این استقبال تاریخی گوشه‌ای از همت مردم استان در پای کار آوردن استعدادها و ظرفیت‌های خود برای رشد و بالندگی استان و کشور است.

 

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در سفر مهرماه ۹۱ خود هدف گذاری رشد تا ۱۰ استان برتر کشور را برای خراسان شمالی بیان کردند اما متأسفانه از آن زمان تاکنون تغییر قابل توجهی در وضعیت این استان در زیرساخت‌های رشد و پیشرفت محقق نشده است.

 

حسین پور با تاکید بر اینکه در عرصه‌های مردم پایه، خراسان شمالی همواره جزو ده استان برتر بوده است، گفت: حضور در عرصه‌های انتخابات، راهپیمایی‌ها و همچنین ایجاد آرامش و امنیت در کنار زندگی مسالمت آمیز و برادرانه شیعه و سنی در این استان زبانزد است و در رده‌های برترین استان‌های کشور قرار می‌گیرد.

 

وی در با تاکید بر کم کاری‌ها طی ۱۰ سال اخیر در استان، افزود: با هدف گذاری رهبر انقلاب مبنی بر پیشرفت استان تا ۱۰ استان برتر کشور، بایستی مدیران و مسئولانی در خراسان شمالی حضور پیدا می‌کردند که این مهم را به انجام می‌رساندند اما متأسفانه از سال ۹۱ تاکنون این مهم اتفاق نیفتاده است.

 

دبیر مجمع مطالبه گران استان تصریح کرد: سفرهای رئیس جمهور دولت مردمی و انقلابی نیز از جمله اقدامات مهم در عرصه شتاب بخشی به رشد استان‌های مختلف است که متأسفانه با گذشت بیش از ۲۲ سفر، همچنان نوبت به استان محروم و نیازمند رشد و پیشرفتی چون خراسان شمالی نرسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای سفر آیت الله رئیسی باید به نحوی باشد که علاوه بر حضور در مناطق فوق العاده نیازمند رشد همچون راز و جرگلان در منطقه مرزی با کشور ترکمنستان، اخبار خوبی را از حیث تخصیص بیش از پیش اعتبارات و قابل توجه نسبت به سایر استان‌های کشور را داشته باشد تا بتوان به جبران بخشی از کاستی‌های استان نسبت به مناطق دیگر کشور بود.

 

حسین پور در انتها با تاکید بر اینکه سفر رئیس جمهور قطعاً تلنگری برای فعالیت به مدیران استان نیز خواهد بود، تصریح کرد: میزان تخصیص اعتبار برای استان در این سفر و همچنین حرکت استان در مسیر رشد و پیشرفت انتظاری است که از مدیران دولت در استان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار