استاندار خراسان شمالی:
استاندار خراسان شمالی گفت: انتقال آب‌های مرزی برای استفاده در کشاورزی، موجب تحول در این حوزه خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳ 12 June 2022

 

 

به گزارش خبرنگار، محمد رضا حسین نژاد در دیدار مسئولان جهاد کشاورزی خراسان شمالی یکی از مهم‌ترین تحولات حوزه کشاورزی را اجرای طرح انتقال آب‌های مرزی دانست و اظهار کرد: با آزاد سازی آب‌های مرزی برای کشاورزی آبی، شاهد تحول در حوزه کشاورزی، دامپروری و افزایش راندمان آب استان خواهیم بود.

 

استاندار خراسان شمالی همچنین ارائه تسهیلات به کشاورزان را نیز یکی دیگر از دلایل تحول این حوزه عنوان کرد و گفت: ارائه تسهیلات به کشاورزان یک مزیت برای کل کشور به شمار می‌رود که باید پیگیری این موضوع در سطح ملی و بانک‌های عامل با قدرت و قوت بیشتری رصد شود.

 

وی خاطر نشان کرد: بدون هیچ محدودیتی باید مرغداران و دامداران از سرمایه در گردش استفاده کنند زیرا با اعمال قیمت واقعی دام سبک و سنگین تنش‌های این حوزه کاهش خواهد یافت.

 

حسین نژاد با بیان اینکه خراسان شمالی استانی با مزیت‌های بالای کشاورزی و دامپروری است، گفت: سطح انتظارات ما برای تحقق اهداف حوزه کشاورزی در سطح ملی باید تعیین و روشن شود و برای تحقق هر هدفی در این حوزه نباید اهمال کاری صورت گیرد.

 

وی به کارگیری مهندسان مشاور در حوزه بهینه سازی کشت را بسیار مؤثر دانست و گفت: حضور این مشاوران می‌تواند مزیت‌های حوزه کشاورزی را رونق ببخشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار