امام جمعه بجنورد:
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب باید به دغدغه عمومی تبدیل شود، گفت: برخورد با افراد بدحجاب باید از روش‌های ایجابی و بسته‌های تشویقی باشد.
کد خبر: ۱۰۵۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶ 14 June 2022

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر سه شنبه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی اظهار داشت: اگرچه آسیب‌های اجتماعی در هر جامعه‌ای وجود دارد ولی بی حجابی بیش از این آسیب‌ها نمایان می‌شود چرا که این آسیب در نگاه اول شخصیت و سطح دینداری افراد را نشان می‌دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: بسیاری از افراد جامعه از روی ظاهر افراد قضاوت می‌کنند و افراد بی حجاب بر اساس باور عمومی پایبند به دین و نماز شب نیستند؛ بنابراین بهتر است مراقب نوع پوشش و حجاب باشیم.

 

امام جمعه بجنورد گفت: آسیب‌های پنهان ضربات زیادی را به جامعه وارد می‌کند و به عقیده کارشناسان آسیب‌هایی مثل قتل و سقط جنین از ناهنجاری‌های پنهان شکل می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب باید به دغدغه عمومی تبدیل شود، افزود: جلسات موضوعی در این زمینه باید بیش از این برگزار شود چرا که در این جلسات راهکارهای کاربردی ارائه می‌شود و این دغدغه‌ها با سخنرانی تبیین و توضیح داده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: دغدغه‌های حوزه عفاف و حجاب باید در فضای جامعه توسط رسانه‌ها، بسیج و فضای مجازی به خوبی مطرح شود تا به یک گفتمان و فرهنگ تبدیل شود.

 

وی یادآور شد: برخی سعی دارند تا بی حجابی را طبیعی جلوه دهند و به یک فرهنگ تبدیل کنند و اینجاست که باید کارشناسان امر با تبیینی زیبا این موضوع را به دغدغه تبدیل کنند.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه اقدام و عمل موضوع مهم دیگری در بحث عفاف و حجاب است، گفت: ساختار لازم در این زمینه در ادارات شکل گرفته و شورای عفاف و حجاب در بسیاری از ارگان‌ها ایجاد شده است؛ اما باید این شورا را مدیریت و فعال‌تر کرد.

 

وی در انتها اظهار داشت: شورای امر به معروف باید در زمینه نحوه برخورد با افراد بدحجاب از روش‌های ایجابی و بسته‌های تشویقی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار