رئیس جمهور:
رئیس جمهور گفت: در ابتدای دولت با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی مواجه بودیم؛ اما بدون چاپ پول سال ۱۴۰۰ را پشت سر گذاشتیم.
کد خبر: ۱۰۵۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶ 23 June 2022

 گزارش تابناک خراسان شمالی، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر پنج شنبه در دیدار اقشار مختلف مردم خراسان شمالی که در دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: در صنعت پتروشیمی خراسان کار ارزشمندی اجرا می‌شود اما باید تغییراتی حاصل شود؛ از این رو تا پایان سال استفاده از آب شرب و کشاورزی توسط این صنعت به پایان برسد.

 

رئیس جمهور در ادامه به دامداری و کشاورزی خراسان شمالی اشاره داشت و گفت: باید آینده برای این قشر قابل پیش بینی شود؛ باید محصول دامدار و کشاورز با قیمت مناسب به صورت تضمینی خریداری شود.

 

وی در ادامه به تشریح شرایط ابتدای دولت پرداخت و افزود: در ابتدا روزانه ۷۰۰ خانواده از کرونا داغدار می‌شدند اما امروز آمار کرونا در کشور صفر است؛ هرچند هم اکنون حتی در آمریکا روزانه تا ۶۰۰ نفر کشته می‌شوند.

 

رئیسی با تقدیر از کادر درمان کشور، گفت: کار این عزیزان مجاهدانه بود؛ زیرا از جان و زندگی خود گذشتند تا از جان مردم صیانت شود.

 

رئیس جمهور بیان داشت: در ابتدای دولت با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی مواجه بودیم؛ آن زمان همه گفتند چه می‌توانید کنید؟ اما با افزایش تولید و فروش نفت بیشتر، بدون چاپ پول سال ۱۴۰۰ را پشت سر گذاشتیم.

 

وی افزود: همچنین هر ماه بین ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان هزینه‌های دولت گذشته را پرداخت می‌کنیم.

 

رئیسی با اشاره به فروش بیشتر نفت نسبت به دوره گذشته، بیان داشت: بدون اینکه پای قراردادی امضا کنیم و با همان وضعیت ثابت، صادرات نفتی را به حد قابل قبول رساندیم.

 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با حضور در استان‌ها مسائل مردم را از نزدیک می‌بینم؛ می‌شود در تهران نشست و از راه دور گزارش دریافت کرد اما در میان مردم بودن تفاوت دارد و تا روزی که در دولت باشم، با مردم در ارتباط خواهم بود.

 

وی افزود: طی ۳ ماه آخر سال ۱۴۰۰، رشد اقتصادی را از ۴ دهم درصد به بیش از ۴ درصد رساندیم لذا می‌توان با مراقبت و پیگیری، زمینه رشد اقتصادی را فراهم کرد.

 

رئیسی با تاکید بر اینکه باید تورم مهار شود، گفت: از شرایط مردم در شهر و روستا با خبرم؛ هیچ شب و ساعتی از زندگی مردم غفلت نمی‌کنیم.

 

رئیس جمهور گفت: شرایط جهانی نیز در ابتدای دولت بر ما تحمیل شد لذا حتی پیش از جنگ اوکراین قیمت مواد اولیه تا ۶۵ درصد رشد کرده بود.

 

وی افزود: امروز سرمایه بزرگ دولت پشتیبانی ملت است؛ لذا هر کاری که برخی معتقدند ممکن نیست، با حمایت مردم و تبعیت از رهبری ممکن می‌سازیم.

 

رئیسی با تاکید بر اینکه راه حل تمام مشکلات کشور در داخل وجود دارد، بیان داشت: آینده کشور را بسیار روشن و درخشان می‌بینم.

 

رئیس جمهور در ادامه به اذعان استکبار جهانی در خصوص شکست پیرامون فشار حداکثری به مردم ایران اشاره داشت و تصریح کرد: این به معنای پیروزی بزرگ ملت ایران است.

 

وی افزود: ما به دشمنان می‌گوئیم که زبان زور برای ملت ایران جواب نخواهد داد.

 

رئیسی گفت: در این جنگ اقتصادی و رسانه‌ای که دشمن به دنبال ناامیدی مردم است، باید از طریق جهاد تبیین جلوی آن بایستیم.

 

وی در پایان تاکید کرد: در کشور ۵۰ سال پروژه نیمه تمام داریم؛ اما اولویت‌ها را شناسایی کرده تا به اتمام برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار