معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به برگزاری پیاده روی جاماندگان حسینی روز اربعین در خیابان امام رضا(ع) مشهد مقدس به تشریح برنامه‌های این روز پرداخت.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ 11 September 2022

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، حجت الاسلام امیرحسین احمدنیا، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از ساعت 8 صبح روز 26 شهریورماه1401 مصادف با اربعین حسینی با حضور مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) از میدان 15 خرداد تا حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام احمدنیا افزود: فضاسازی ویژه‌ای در خیابان امام رضا(ع) جهت تداعی حال و هوای پیاده روی اربعینی در کشور عراق، توسط مساجد و با همکاری شهرداری مشهد مقدس، انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: در این روز مقدس، 40 موکب توسط مساجد منتخب مشهد مقدس برای پذیرایی از زائران و مجاوران امام رئوف(ع) برپا خواهد شد که از ساعت 8 الی20 روز اربعین حسینی، به ارائه‌ی خدمات مختلف صلواتی از جمله اطعام و پذیرایی با خوراکی و نوشیدنی، خدمات رایگان از جمله واکس،آرایشگری، ماساژ و خیاطی، خدمات فرهنگی و هنری مانند صنایع دستی، نقاشی و خطاطی و خدمات مخصوص کودک و نوجوان خواهند پرداخت.
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با اشاره به در نظر گرفتن یک موکب جهت نمایش فیلم«خیمه» اظهار کرد: در حاشیه‌ی خدمت رسانی مواکب، فعالیت‌های مختلف فرهنگی از جمله پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی، اجرای گروه‌های سرود مسجدی، پرده خوانی، تعزیه‌خوانی و چهارپایه‌خوانی نیز انجام خواهد شد.
حجت الاسلام احمدنیا خاطرنشان کرد: با تدابیر انجام شده توسط شهرداری مشهد، برای رفاه حال زائران و مجاوران شرکت کننده در این برنامه، پارک خودروی شخصی در پارکینگ پایانه مسافربری رایگان خواهد بود و دو پارکینگ هم در اطراف میدان 15خرداد در نظر گرفته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار