استاندار خراسان شمالی گفت: اصناف غیرضرور این استان بدلیل تداوم سرما و در راستای کاهش افت فشار گاز در روزهای شنبه و یکشنبه (۲۴ و ۲۵ دیماه) هفته جاری تعطیل شدند.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹ 14 January 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد جمعه شب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان شمالی اظهار کرد:‌ طبق مصوبه ستاد انرژی استان، به علت برودت هوا و برای مدیریت مصرف انرژی گاز و برق، صاحبان واحدهای تجاری مزبور و عرضه کننده کالاهای غیرضرور در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل شدند.

وی تصریح کرد: همچنین فعالیت اصناف ضروری نیز تا ساعت ۲۱ با مدیریت و اعلام رسمی سازمان صمت انجام خواهد شد.

حسین نژاد ادامه داد: کاهش ساعت یا تعطیلی فعالیت بازار در استان برای جلوگیری از قطع گاز بخش خانگی مورد بررسی و نظارت کامل قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از قطع گاز بخش خانگی می توان فعالیت کسبه در زمان بعد از ظهر را نیز محدود کرد، افزود: اصناف غیر حساس به طور کامل تعطیل شده و اصنافی که مایحتاج ضروری مردم را توزیع می کنند در ساعات مشخص فعالیت می کنند.

توزیع نفت سفید در روستاها

استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: توزیع نفت سفید به مصرف کنندگان از امروز شنبه توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی و با هماهنگی شرکت گاز استان تنها در روستاها با مدیریت فرمانداران انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: واحدهای خسارت بیمه به دلیل اینکه جزو مراکز خدماتی محسوب می شوند به فعالیت خود ادامه دهند.

حسین نژاد افزود: توزیع نفت سفید در مناطقی که احتمال قطعی گاز وجود دارد باید آغاز شود و منتظر قطع شدن گاز نباشیم.

فعالیت نانوایی‌های اسفراین با سوخت جایگزین

استاندار خراسان شمالی در این جلسه از فرماندار اسفراین نیز خواست نسبت به فعال‌سازی نانوایی ها با سوخت دوم از امروز شنبه اقدام کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر آمادگی برای مواجهه با بحران وجود دارد و راه های مختلف نیز پیش بینی شده است؛ برگزاری این جلسه نیز برای مرور این موضوعات و تصمیمات است تا به صورت مدیریت شده از بحران فعلی عبور کنیم.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: باید عدالت در توزیع گاز و سوخت جایگزین در کشور وجود داشته باشد و سهمیه استان افزایش یابد که این موضوع را با کمک نمایندگان استان در مجلس پیگیری می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اینک تلاش می کنیم تا در صورت قطع شدن گاز بخش خانگی، کرامت مردم حفظ شود و در صورت عدم امکان توزیع سوخت یا لوازم گرمایشی جایگزین، به سمت ساماندهی مردم در نقاط پیش بینی شده حرکت کنیم.

 بارش برف پس از وقفه طولانی در مناطق مختلف خراسان شمالی از سحرگاه دوشنبه هفته گذشته آغاز و فعالیت این سامانه بارشی تا اوایل این در استان فعال است.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تویلدی استان محدود و بعضا قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار