مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی:
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: گرچه افت فشار شبکه گاز در تمامی استان گزارش شده اما تاکنون قطعی گاز وجود نداشته است .
کد خبر: ۱۰۸۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ 14 January 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سید محمود هاشمی اظهار کرد: تاکنون قطعی گاز در هیچ کدام از مناطق این استان وجود نداشته اما بی تفاوتی شهروندان در مصرف این انرژی احتمال قطعی گاز را افرایش می دهد.

وی تصریح کرد: با این وجود از شهروندان می خواهیم الگوی مصرف بهینه گاز را در دستور کار خود قرار دهند و صرفه‌جویی کنند.

هاشمی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته مشترکان بخش خانگی با مصرف هفت میلیون و ۶۳۸ مترمکعب گاز حدود ۱۰۰ درصد گاز استان در این بازه زمانی استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه اینک در وضعیت بحران مصرف گاز قرار داریم، گفت: پایداری سرما و برودت هوا در روزهای اخیر منجر به صدور هشدار سطح بالای مصرف گاز در استان و منجر به افت فشار در برخی از شهرهای استان شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی دمای آسایش منازل مسکونی و اداری را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد دانست و خاطرنشان کرد: هر یک درجه کاهش دما دست کم بین ۶ تا هفت درصد مصرف گاز طبیعی را پایین می آورد به گونه ای که با این صرفه جویی زمینه مصرف گاز طبیعی برای تمامی مشترکان فراهم می شود.

مصرف گاز با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و اینک صنایع استان غیر فعال شده اند و بعضا با سوخت دوم با ظرفیت پایین فعالیت دارند نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تویلدی استان قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار