مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ۷۵۰ تخته چادر امدادی جمعیت هلال احمر این استان به مناطق زلزله زده شهرستان خوی استان آذربایجان غربی ارسال شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 31 January 2023

ابوالفضل محبان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر چادر امدادی، پنج دستگاه کامیون هم برای کمک به امدادرسانی و خدمات رسانی به زلزله زدگان در استان آذربایجان غربی ارسال شد.

وی تصریح کرد: هنوز فراخوانی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مناطق زلزله زده خوی صادر نکرده‌ایم، اما مطمئن هستیم در صورت اعلام فراخوان، مردم نیک اندیش استان در این راستا و برای کمک به هموطنان و شهروندان زلزله زده شهرستان خوی از همدیگر سبقت خواهند گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی ادامه داد: این جمعیت همچنین برای ارسال کمک‌های دیگری همچون پتو، خوراکی و مواد غذایی اعلام آمادگی کرده و برخی دستگاه های دیگر از جمله اورژانس و حوزه بهداشت و درمان و سایر دستگاه های خدماتی نیز در این راستا آماده یاری رساندن به منطقه زلزله زده خوی هستند.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

این زمین لرزه که در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی نیز احساس شد.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار