معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار نفر برای حضور در آیین اعتکاف استان ثبت نام کردند که بیشترین آن در شهرستان بجنورد بوده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲ 31 January 2023

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مراسم معنوی از ۱۳ رجب همزمان با ۱۵ بهمن ماه سالجاری در ۳۶ مسجد شهری و ۹۴ مسجد روستایی استان به مدت سه روز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام برای این مراسم معنوی از ابتدای دیماه سالجاری آغاز و امروز پایان یافت افزود: تاکنون ۲ هزار نفر در این آیین معنوی ثبت نام کرده اند و حدود ۲۵۰ نفر را دانش آموزان دختر و پسر تشکیل می دهند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: مساجد انقلاب، بقیه الله (عج) بلوار استقلال و امام محمدباقر (ع) بجنورد ویژه اعتکاف آقایان و مساجد جامع، حجت بن الحسن (عج)، سیدالشهدا (ع) پل منطقه، حضرت رسول (ص)، بقیه الله (عج) شهرک فرهنگیان، قائم آل محمد (عج) و قائم آل محمد (عج) شهرک امام خمینی (ره) ویژه بانوان است.

وی یادآور شد: با توجه به سه سال وقفه در برگزاری مراسم اعتکاف که به دلیل شرایط کرونایی ایجاد شده بود، امسال با استقبال بسیار گسترده مردم به ویژه جوانان مواجه بودیم.

حجت‌الاسلام هدایتی گفت: برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات مختلف از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مراسم معنوی است.

وی، اعتکاف را از سنت‌ های حسنه اسلامی احیا شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این سنت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حالت فراگیر و عمومی نداشت اما در چند سال اخیر در میان جمع کثیری از صالحان و نیکان از اقشار گوناگون اجتماعی به ویژه دانشجویان و طلاب، متداول شده است.

آیین اعتکاف در روزهای سیزدهم تا پانزدهم رجب هر سال برگزار می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار