مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هزار و ۷۱۸ تُن گوشت قرمز و سفید منجمد در یک ماه اخیر با هدف تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده در این استان توزیع شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ 31 January 2023

محمد هندآبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۵۰۶ تن گوشت منجمد قرمز و هزار و ۲۱۲ تن گوشت منجمد مرغ در این مدت در فروشگاه های استان توزیع شد.

وی افزود: اینک به اندازه کافی گوشت مرغ گرم در بازار موجود است و تقاضا برای گوشت منجمد نیست و در صورت نیاز گوشت مرغ منجمد به اندازه کافی برای عرضه موجود است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: گوشت منجمد پنج تکه گوسفندی و گوساله شامل سردست، ران، گردن و قلوه‌گاه با قیمت های متفاوت عرضه می شود و قیمت گوشت قرمز اینک در سطح بازار با توجه به نوع آن به ازای هر یک کیلوگرم بین ۱۳۰ تا ۱۵۵ هزار تومان به فروش می رسد.

وی عنوان کرد: فروشندگان حق ندارند که گوشت منجمد را با قیمت بیشتر بفروشند و از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده تخلف موارد را اطلاع دهند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: توزیع گوشت منجمد با هدف تنظیم بازار انجام می شود و نباید در رستوران ها و مراسم ها از این نوع گوشت استفاده شود.

وی عنوان کرد: در این راستا ۶۸۸ تن گوشت قرمز منجمد در سردخانه های این استان ذخیره و با توجه به نیاز توزیع خواهد شد.

خراسان شمالی یکی از قطب های دامداری و دامپروری کشور است و در زنجیره تولید و ارزش در بخش دام سبک و طیور رتبه نهم کشور را دارد.

در این استان ۲ میلیون و ۳۶ هزار راس دام سبک، ۲ هزار ۳۵۰ نفر شتر، ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سنگین و در مجموع حدود سه میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده می شود.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار