مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: طرح " کانون مدرسه " با هدف رشد فرهنگ کتاب‌خوانی و زمینه‌سازی برای پرورش خلاقیت در دانش آموزان از امروز (یکشنبه) آغاز و به مدت سه سال ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ 26 February 2023

فرهاد آقابیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح بر اساس تفاهم نامه‌ بین کانون و آموزش و پرورش اجرا می شود و دانش آموزان با روشی نو و پویاتر از گذشته با خدمات کانون آشنا می شود.

وی افزود: طرح" کانون مدرسه " در بازه زمانی سه ساله اجرا می شود و بر اساس آن دانش آموزان در قالب بازدید یک روزه در ۲ مرکز فرهنگی هنری بجنورد حضور یافته و یک روز از فعالیت درسی خود را در فضای کانون سپری خواهند کرد.

آقا بیگی گفت: این طرح با هدف بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های تربیتی و پرورش خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری، آشنایی و ارتباط دانش‌آموزان با امکانات و ظرفیت‌های مراکز کانون، انس دانش‌آموزان با کتاب، مطالعه و کتاب‌خوانی، زمینه‌سازی برای پرورش خلاقیت و بهره‌گیری از فعالیت متنوع کانون برای یادگیری با شیوه غیرمستقیم اجرا می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی تصریح کرد: آشنایی کودکان و نوجوانان، والدین و اولیای تربیتی با مراکز فرهنگی هنری کانون، فراهم آوردن زمینه های جذب اعضای جدید در مراکز کانون و ترغیب به مطالعه و کتابخوانی از دیگر اهداف این طرح است.

وی بیان کرد: مراکز فرهنگی هنری کانون پس از انجام هماهنگی با مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه در هفته یک روز میزبان دختران و یک روز میزبان پسران خواهند بود و طول ساعت حضور دانش آموزان مدارس در مرکز ۲ تا ۳ ساعت است.

آقابیگی با اشاره به اینکه مخاطبان این طرح دانش آموزان دختر و پسر پایه دوم تا ششم مقطع ابتدایی استان است گفت: در این طرح دانش آموزانی که تمایل به عضویت دارند از تخفیف ۵۰ درصدی خرید کتاب و نوشت افزار کانون برخوردار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون هر مرکز در استان به طور میانگین ۴۰۰ نفر عضو دارد و در مجموع بیش از هفت هزار و ۱۰۰ نفر کودک و نوجوان عضو این مراکز هستند.

خراسان شمالی ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار