معاون فرهنگی، دانشجویی واحد دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت: ۱۴۲ اثر دانشجویان این دانشگاه به دبیرخانه دومین جشنواره امامت و مهدویت با محوریت آواها و نواهای نبوی ارسال شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ 26 February 2023

۱۴۲ اثر به جشنواره

به گزارش تابناک خراسان شمالی، جواد عبدی در این باره اظهار کرد: دبیرخانه دومین جشنواره آواها و نواهای نبوی از سری جشنواره‌های علمی، فرهنگی امامت و مهدویت دانشگاه آزاد خراسان شمالی است که در شهریورماه سال جاری در این واحد دانشگاهی راه اندازی شد.

وی افزود: پوستر این جشنواره در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) توسط تیم دانشجویی واحد بجنورد طراحی و رونمایی شد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بجنورد تصریح کرد: این جشنواره در ۲ بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار خواهد شد که بخش رقابتی شامل محورهای؛ مداحی، منقبت خوانی، چاووش خوانی، ابتهال، مرثیه سرایی و تواشیح و بخش غیررقابتی همراه با تجلیل ویژه از پیشکسوتان، توان‌یابان و کودکان است.

عبدی بیان کرد: ۱۴۲ اثر از هنرمندان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که بخش نواهای نبوی به ۲ صورت فردی و گروهی (تکنوازی و گروه‌نوازی) سرودهای نوجوانان مورد داوری قرار خواهد گرفت که در بخش گروهی هشت برگزیده، در بخش انفرادی ۶ برگزیده معرفی می شوند و از مداحان و پیشکسوتان نیز سه نفر در بخش آواها و سه نفر در موسیقی مقامی تجلیل می شوند.

وی افزود: دومین جشنواره آواها و نواهای نبوی در روز سه شنبه (نهم اسفندماه) با حضور معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مسوولان استانی و شهرستانی در بجنورد برگزار می شود.

استان خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است و در زمینه موسیقی مقامی صاحب عنوان است.

موسیقی بخشی‌های خراسان که مجموعه‌ای از شعر، ادبیات، عرفان و اخلاق را دربر می‌گیرد به کوشش هوشنگ جاوید و مجتبی قیطاقی در تاریخ یکم تیرماه ۱۳۹۰ به عنوان میراث فرهنگی معنوی یونسکو به ثبت رسید.

حدود ۳۵ هزار دانشجو در ۳۹ مرکز آموزش عالی دولتی، نیمه دولتی، آزاد و مووسسات آموزش عالی خراسان شمالی تحصیل می کنند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار