استاندار خراسان شمالی:
محمد رضا صالحی در نشست بانوان فرهیخته استان افزود: باید بانک اطلاعاتی زنان تحصیل کرده و توانمند احصا شود تا در زمینه های مختلف از توانمندی آنان استفاده کنیم وباید در این راستا اتاق فکر نیز تشکیل شود
کد خبر: ۳۵۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 02 January 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری خراسان شمالی محمد رضا صالحی در نشست بانوان فرهیخته استان افزود: باید بانک اطلاعاتی زنان تحصیل کرده و توانمند احصا شود تا در زمینه های مختلف از توانمندی آنان استفاده کنیم وباید در این راستا اتاق فکر نیز تشکیل شود.
وی بر خودباوری زنان و سایر اقشار در حوزه های مختلف تاکید کرد و افزود:  مرحله اول ورود به عرصه های مهم در زمینه های مختلف جامعه از جمله سیاسی و اجتماعی خود باوری است که باید زنان به این مهم دست یابند.
صالحی بیان کرد:در گذشته سه مدیر زن در دستگاه های اجرایی استان فعالیت می کردند که هم اکنون این تعداد به پنج نفر افزایش یافته است.
وی بر شناسایی بانوان فرهیخته در زمینه های مختلف تاکید کرد و افزود: باید کمک کنیم تا این زنان شناخته شوند و از توانمندی آنان در عرصه های مختلف استفاده شود.
 صالحی با بیان اینکه نگاه ما بر ثبات مدیریتی دستگاه های اجرایی است افزود: اما اگر با توجه به نیاز تغییر مدیریتی احساس شود بدون در نظر گرفتن جنیست با توجه به توانمندی مدیر جدید معرفی خواهد شد که دراین خصوص نیاز است بانوان توانمند درلیست هایی پیشنهادی که ازمدیران در اختیار ما قرار می گیرد نام بانوان نیز باشد.
وی افزود: هم اکنون زنان دهیار توانمندی در این استان داریم که از اطلاعات این افراد باید برای رفع مشکلات و چالش ها در حوزه زنان به خصوص در روستاها استفاده شود.
استاندار خراسان شمالی گفت: بحث نامزد شدن زنان برای ریاست جمهوری نیز هم اکنون در کشور مطرح است که تصمیم نهایی این موضوع در شورای نگهبان گرفته می شود.
محمد رضا صالحی با بیان اینکه در آستانه دو انتخابات مهم شورای اسلامی شهر و روستا هستیم افزود: از زنان توانمند باید دراین عرصه فعال باشند و نقش خود را در این دوره نیز ایفا کنند.
وی بر فعال شدن احزاب و تشکل های سیاسی در این دو انتخابات مهم تاکید کرد و گفت: امیدوار هستیم در این راستا سازمان های مردم نهاد بیشتر فعال شوند.
محمد رضا صالحی خواستار استفاده از تجربه های زنان فرهیخته و تبادل نقطه نظرات شد و ادامه داد:زنان در انقلاب اسلامی نقش داشته اند.
وی با اشاره به اینکه مردم در جامعه اسلامی الگو پذیری دارند ادامه داد:  بانوان  باید حضرت زهرا را الگوی خود قرار دهند
صالحی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) نقش های فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،ولایت مداری را در جامعه ایفا کرده اند وامروزباید برای رساندن جامعه به رشد به این نقش ها توجه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه توسعه روستایی منجر به توسعه شهری می شود ادامه داد: در توسعه پایدار مباحث جغرافیایی جنسیت ومباحث فرهنگی نقش دارند و باید به اینکه توسعه پایدار چگونه محقق می شود وچه کسانی در تصمیم سازی  وتصمیم گیری نقش اصلی دارند توجه شود .
 محمد رضا صالحی اظهار کرد:باید مدیریت سیستمی باشد و هدف و برنامه با تغییر مدیر تغیری نکند بلکه هدف باید به مقصد برسد.
گفتنی است درابتدای این نشست ضحی رمضان پور در حوزه اقتصادی،زهره دادی درحوزه اجتماعی،زهرا عوض زاده در حوزه سیاسی،مریم پور آدینه در حوزه بهداشت ،ماهپری اسکندری  در حوزه جامعه زنان روستایی،ریحانه مرتضوی در حوزه بهداشت ،سمیه قنبری از اتحادیه زنان کارگر ورابعه چیلان از بانوان اهل تسنن به ایراد سخن پرداخته وخواسته های ومشکلات جامعه بانوان را عنوان کردند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
خانم مرتضوی حوزه ورزش بودند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار